Hopp til innhold

ID-sikring ny versjon

Mann sjekker mobiltelefonen på bussen

ID-sikring

Trygghet på nett

29 kr/md. – for ett abonnement

Har du tenkt på hva som skjer hvis personopplysningene dine kommer på avveie? Sammen med Tryg tilbyr vi en forsikring som hjelper deg hvis du opplever svindel, ID-tyveri eller nettmobbing.

Se forsikringsbevis og vilkår og produktsammendrag (IPID).

Finn din forsikring

Velg mellom to ID-forsikringer. Begge leveres i samarbeid med Tryg.

  • ID-sikring

    For 29 kr/md får du personlig hjelp hvis du utsettes for nettkriminalitet.

    • Rådgivning ved ID-tyveri 

    • Hjelp ved misbruk av personopplysninger

    • Hjelp ved spredning av private bilder

    • Hjelp ved mobbing på nett

    • Juridisk hjelp

    • Gjelder for hele familien

    • Psykologisk krisehjelp

    • Erstatning for tapt arbeidsinntekt

    • Erstatning for økonomisk tap

    • Støtte til skadeforebyggende tiltak

    • Eliminering av bankgebyr/egenandel

    • Erstatning for uønsket kjøp av/i app

    • Erstatning for misbruk av SIM-kort

    • Erstatning for mangler eller ikke mottatt varer som du har handlet på nett

  • Familie-pakke

    ID-tyveriforsikring

    For 69 kr/md. får hele husstanden tilgang til ID-sikring, økonomisk støtte og krisehjelp.

    • Rådgivning ved ID-tyveri 

    • Hjelp ved misbruk av personopplysninger

    • Hjelp ved spredning av private bilder

    • Hjelp ved mobbing på nett

    • Juridisk hjelp

    • Gjelder for hele familien

    • Psykologisk krisehjelp

    • Støtte til skadeforebyggende tiltak

    • Eliminering av bankgebyr/egenandel

    • Erstatning for tapt arbeidsinntekt

    • Erstatning for økonomisk tap

    • Erstatning for uønsket kjøp av/i app

    • Erstatning for misbruk av SIM-kort

    • Erstatning for mangler eller ikke mottatt varer som du har handlet på nett

Slik melder du skade

1) Innmelding
Du melder inn en hendelse eller skade ved å ringe +47 80 04 16 00, sende epost til affinity@tryg.no eller fylle ut et skjema på affinity.tryg.no.

2) Saksbehandling
Når Tryg har mottatt all nødvendig informasjon, vurderer de skaden og holder deg oppdatert om saken.

3) Utbetaling
Hvis du har krav på erstatning for skaden eller hendelsen som har oppstått, utbetaler Tryg beløpet direkte til deg.

Ofte stilte spørsmål

Hvordan bestiller jeg ID-sikring?

Du kan legge til denne tjenesten samtidig som du bestiller mobilabonnement hos oss. Er du allerede mobilkunde hos Fjordkraft kan du enkelt bestille ID-sikring på Min side.

Hva slags hjelp får jeg gjennom Fjordkrafts ID-sikring?

Med ID-sikring får du...

  • Personlig hjelp på telefon, døgnet rundt
  • Hjelp til å få fjernet uønsket materiale på nettet
  • Rådgiving rundt hvordan man kan unngå ID-Tyveri
  • Hjelp til å forebygge, oppdage og begrense følgene av et ID-tyveri
  • Hjelp til å bestride urettmessige betalingsanmerkninger og krav
  • Råd og hjelp til å politianmelde

Alle Fjordkrafts mobilkunder kan selv bestille ID-sikring på Min side. Tjenesten koster 29,-/mnd. 

Hvis du trenger å benytte deg av ID-sikring kan du kontakte oss på telefon 67 55 55 78 eller sende oss en e-post på fjordkraft@idsikring.no. Disse henvendelsene går ikke til vår normale kundeservice, men rett til et team som utelukkende jobber med denne tjenesten. 

Her kan du lese mer om ID-Sikring og hva tjenesten innebærer.

WEB02