Strøm Bedrift Markedsplass

App

Skjermbilde av appen

Fjordkraft-appen

Følg dataforbruket ditt i appen vår

I Fjordkraft-appen får du full kontroll og oversikt over dataforbruket ditt – til enhver tid. Du finner den i App Store og Google Play.

I Fjordkraft-appen kan du

  • Sjekke forbruket ditt
  • Se Data rollover
  • Få oversikt over alle abonnement du administrerer
  • Følge nedtelling til påfyll av mobildata
  • Enkelt gå videre Min side for å administrere abonnementet

Hvis du kun eier abonnement på vegne av andre, som for eksempel barna dine, kan du få tilgang til Min side gjennom telefonnummeret til den som er administrator. Du kan ta kontakt med oss for å finne ut av hvilket nummer som har administratortilgang.

Min side

På min side kan du gjøre endringer på abonnementet. Her kan du også aktivere de tjenestene du ønsker. 

Har du spørsmål?

Hva er forskjellen på juridisk eier og bruker av et mobilabonnement?

Den som er juridisk eier av et abonnement har litt andre muligheter til å administrere abonnementene de eier, sammenlignet med den som bruker abonnementet. Her finner du en oversikt over hvilke tilganger juridisk eier og bruker har:

Kjøp av datapakker

  • Juridisk eier: Kan kjøpe datapakker for alle brukere.
  • Bruker: Kan kjøpe datapakker via SMS og Min Side, med mindre dette er begrenset av juridisk eier. Sperre for kjøp av datapakker kan administreres på Min side, under "Tjenester og sperrer" og "Sperre og reservasjon".
    Om du får beskjed om at det er sperret for kjøp av datapakker på Min side kan det skyldes at juridisk eier har sperret dette for din bruker. Da må juridisk eier fjerne sperren, eller kjøpe datapakke for deg.

Administrasjon av abonnementet

  • Juridisk eier: Kan endre abonnement, legge til og fjerne tjenester/sperringer, og administrere faktura.
  • Bruker: Kan ikke endre abonnement, tjenester eller sperringer, dette må gjøres av juridisk eier. Juridisk eier kan gi bruker tilgang til dette via "Innstillinger" på Min side.

Fakturering og forbruk

  • Juridisk eier: Er ansvarlig for betaling av faktura, og kan se alle detaljer knyttet til forbruk og kostnader, med unntak av spesifisert forbruk for andre brukere.
  • Bruker: Kan få/se sitt eget forbruk, men har ikke tilgang til faktura eller andres forbruk.

Bestilling og aktivering av nytt SIM-kort

  • Juridisk eier: Kan bestille og aktivere erstatningskort for alle brukere. Dette gjelder både fysisk SIM-kort og eSIM.
  • Bruker: Kan ikke bestille nytt SIM-kort selv, men kan aktivere uaktivert SIM-kort som er bestilt og mottatt.

Sperring og gjenåpning av SIM-kort

  • Juridisk eier: Kan sperre og gjenåpne SIM-kort ved behov.
  • Bruker: Kan sperre SIM-kortet sitt, for eksempel om telefonen er mistet eller stjålet.

PIN og PUK

  • Juridisk eier: Kan ikke få andre brukeres PIN og PUK.
  • Bruker: Kan få PIN og PUK til eget abonnement/SIM-kort.

Endre kundeinformasjon

  • Juridisk eier: Kan endre alle brukeres adresse og kontaktinformasjon.
  • Bruker: Kan endre egen adresse og kontaktinformasjon.
Jeg ønsker å få tilgang til et abonnement, eller gi andre tilgang til å administrere abonnementet mitt

Om du ønsker å gi fullmakt til noen andre over ditt kundeforhold, eller selv få fullmakt over noen andres kundeforhold, kan dette løses ved å fylle ut fullmaktskjemaet vårt og sende dette ferdig utfylt til oss på e-post eller per post. 

 

Ved å fylle ut denne fullmakten godkjenner man at en annen person får tilgang til dine opplysninger og kan gjøre endringer i ditt kundeforhold hos Fjordkraft Mobil. Du kan når som helst trekke tilbake fullmakten ved å ta kontakt med kundeservice.

 

Dette gjelder for eksempel om du ønsker at dine pårørende, eller samboer/ektellefelle, skal kunne administrere abonnementet ditt. Eventuelt om du ønsker å kunne administrere abonnementet til noen andre, for eksempel et eldre familiemedlem, en nabo eller en bekjent. 

Hvordan logger jeg inn i Min side?

Du logger inn i Min side ved å trykke på lenken eller gå til minsidemobil.fjordkraft.no, og skrive inn mobilnummeret og et passordet du har bestemt selv.

 

Dersom du ikke husker passordet kan du trykke linken glemt "Opprette bruker / Glemt passord". Da får du en engangskode tilsendt på e-post eller SMS. For at du skal få tilsendt dette på e-post må du ha en e-postadresse registrert på kundeforholdet ditt.

 

Om du logger inn for første gang velger du "Opprette bruker / Glemte passord", slik at du får tilsendt engangskode på SMS eller e-post. 


Hvordan få nytt passord?

  • Skriv inn ditt telefonnummer.
  • Det nye passordet sendes til din e-postadresse eller mobiltelefon.
  • Hvis du velger e-post, vil passordet kun bli sendt hvis det er registrert en gyldig e-postadresse på abonnementet.
  • Når du har mottatt engangspassordet kan du logge deg inn ved å fylle inn dette, sammen med et nytt passord som du bestemmer selv.

Du kan også ta kontakt med kundeservice på telefon 55 52 67 00 (man-fre 9-16) for å få hjelp til å lage nytt passord til Min Side.

WEB02