Slik fungerer et eierskifte
Er du en ny kunde hos Fjordkraft Mobil, eller vurderer du å bli det?
Hvis du trenger å utføre et eierskifte når du er i ferd med å flytte mobilnummeret ditt over til oss, vil vi gi deg beskjed. Da sender vi deg en link til siden hvor du kan fylle ut eierskifteskjema. Du trenger ikke lete etter dette skjemaet selv i forkant – vi sender det til deg automatisk hvis behovet skulle oppstå. Derfor finner du ikke en link til skjemaet på denne siden.
Så snart du har fylt ut skjemaet sendes det en SMS til både ny og nåværende eier av telefonnummeret. Denne SMS-en må begge parter svare "Ja" på, for å bekrefte at eierskapet av telefonnummeret flyttes fra nåværende til ny eier.
Får du ikke til å besvare med SMS kan du bekrefte ved å sende oss en epost til eierskifte@fjordkraftmobil.no.
Er du allerede kunde hos oss?
Hvis du allerede har mobilabonnement hos oss kan du utføre et eierskifte inne på Min side. Du finner dette under “Min profil”, helt nederst på siden. Slik kan du enkelt overføre eierskapet av et mobilnummer til noen andre, for eksempel fra deg selv til ektefelle, samboer eller barna.
Viktig å vite om eierskifte
Å signere et eierskiftedokument for en annen part, som er uvitende om eller uenig i endringen, kan ansees som dokumentforfalskning og få rettslige følger.
Den nye eieren blir nå ny betaler av fakturaen og administrator av nummeret.
Man kan ikke ta nummeret tilbake igjen uten samtykke fra den nye eieren.
Den nye eieren må være over 18 år og må være bosatt i Norge.
Lurer du på noe mer?
Hvis du har spørsmål om mobilabonnementet ditt eller kundeforholdet ditt, kan kundeservice hjelpe deg.