Strøm Bedrift Markedsplass

Jeg får ikke sendt SMS

Hvis SMS ikke virker som det skal, altså at du ikke kan motta SMS, sende SMS, eller begge deler, kan du sjekke om du har riktig SMS meldingssentral lagret i innstillingene på telefonen din. 

Kontroller at nummeret til meldingssentralen din er +47 92 00 10 00

iPhone: Åpne Telefon - Tast inn: *5005*7672*+4792001000# og ring - Kontroller/endre nummer til meldingssentral

Samsung: Åpne SMS - Innstillinger - Flere innstillinger - Tekstmeldinger - Meldingssenter - Kontroller/endre nummer til meldingssentral

Huawei: Åpne SMS - Innstillinger - Avansert - SMS-senternummer - Kontroller/endre nummer til meldingssentral

Skru til slutt telefonen din helt av og på etter du har lagt inn riktige innstillinger, så bør det fungere å sende SMS igjen. 

Ved problemer med å sende eller motta iMessage er det egne steg for å sjekke at dette er aktivert: Åpne Innstillinger - Meldinger - Huk av for iMessage - Velg nummer/epost for send og motta 
NB! Husk også å bekrefte at mottaker også ha iPhone og har aktivert iMessage fra sin side. Det må være aktivert hos begge parter for å virke. 

Fungerer det fortsatt ikke? Ta gjerne kontakt med kundeservice for å få hjelp til å finne ut av problemet.

WEB01