Datasim i ruter
Dersom du skal bruke data-SIM i en enhet hvor du ikke kan taste inn en kode, eksempelvis en ruter, må du først skru av PIN-koden før du putter kortet inn i enheten. Du gjør dette ved å putte SIM-kortet inn i en telefon, gå til innstillingene og slå av PIN-kode for SIM-kort.
Data-SIM fungerer ikke i ruteren - Hvis Data-SIM ikke fungerer i ruteren din, og PIN-koden er skrudd av, er det flere ting du kan teste:
- Sjekk om den fungerer i telefonen din. Et Data-SIM vil fungere like godt i en telefon som i en annen enhet, men du vil kun kunne surfe, ikke ringe eller sende SMS.
- Om Data-SIM fungerer som det skal i telefonen, men ikke i ruteren, bør du sjekke bruksanvisningen for ruteren for å få tips til feilsøking.
Du kan eventuelt også forhandleren hvor du kjøpte ruteren for å få mer hjelp til å finne ut av hva som er problemet. - Om Data-SIM ikke fungerer i telefonen heller kan det hende SIM-kortet ikke har blitt aktivert, eller at det er en annen feil med SIM-kortet. Vi anbefaler at du prater med kundesenteret vårt for å finne ut hvor feilen ligger.
Du kan kontakte kundeservice på chat og telefon mellom 09:00 og 16:00 alle hverdager. Telefonnummer er 55 52 57 00. Send oss gjerne en e-post om det er utenfor åpningstiden, så svarer vi deg så raskt vi kan. Epostadresse til kundeservice er kundeservice@fjordkraftmobil.no
Var dette svaret nyttig?