Strøm Bedrift Markedsplass

Hva er ID-sikring?

ID-sikring er en tilleggstjenesten som gir deg profesjonell hjelp om du opplever identitetstyveri eller misbruk av personlig informasjon og bilder på nett. Når uhellet er ute kan du enkelt få kontakt med eksperter som ivaretar din trygghet!

Hjelp ved ID-tyveri

Et identitetstyveri er når en person bruker din ID til f.eks. 

  • Å kjøpe varer og tjenester i ditt navn og lar deg stå igjen med regningen
  • Åpne bankkonti, søke om kredittkort eller lån i ditt navn
  • Registrere telefonabonnement i ditt navn

Med ID-Sikring kan vi bidra til å forebygge og oppdage identitetstyveri, samt begrense eventuelle økonomiske tap som følge av identitetstyveri. Du får tilgang til rådgiving fra spesialiserte saksbehandlere, og vi hjelper deg med å begrense skadeomfanget. Tjenesten kan derimot ikke garantere at identitetstyveri ikke inntreffer.

Hjelp ved misbruk på nett og i sosiale medier

Med ID-Sikring kan vi hjelpe deg med å fjerne personlig, uønsket og krenkende innhold fra internett som er publisert uten ditt samtykke. Dette gjelder spesifikt:

  • Uønskede og /eller krenkende bilder og videoer
  • Krenkende kommentarer og trusler
  • Mobbing og annet sjikanerende materiale
  • Falske profiler på sosiale medier
  • Hackede bruker- og e-mailkonti
  • Avindeksering av søkeresultat og informasjon på internett 

Vi kan ikke garantere at denne typen hendelser ikke vil inntreffe, men om det skulle skje med deg kan du være sikker på at du med ID-sikring får konfidensiell eksperthjelp, 24 timer i døgnet.

Jeg vil avslutte ID-sikring

ID-sikring kan avsluttes når som helst på Min side, eller ved å kontakte kundeservice.

Hvem kontakter jeg dersom jeg trenger å benytte meg av ID-sikring?

Du kan kontakte oss på telefon 67 55 55 78 eller sende oss en e-post på fjordkraft@idsikring.no for å få hjelp til å benytte deg av ID-sikring.

Disse henvendelsene går ikke til vår normale kundeservice, men rett til et team som utelukkende jobber med denne tjenesten.

Må jeg har ID-sikring på alle numrene mine?

For at alle telefonnumrene dine skal kunne benytte seg av ID-sikring bør du ha tjenesten på alle numrene dine. Om du har 3 telefonnummer, men kun 1 av dem har ID-sikring, er det kun dette ene nummeret som kan benytte seg av tjenesten om du blir utsatt for ID-tyveri for eksempel. 

WEB01