Hvordan sender dere faktura til meg?
Hos oss kan du velge å få faktura tilsendt på:
- Brev (papir)
- eFaktura
- E-post.
Papirfaktura har et gebyr på 8,04 kroner, så hvis du vil unngå dette anbefaler vi å bestille eFaktura eller e-postfaktura.
Hvor endrer man forsendelsesmåte på faktura?
Du kan endre dette på Min side. eFaktura må du i tillegg ha aktivert nettbanken din før du får bestilt det på Min side.
Jeg har byttet bank, må jeg aktivere eFaktura igjen?
eFaktura er knyttet mot deg og ditt personnummer, som betyr at om du har aktivert eFaktura og har flere banker vil du motta eFakturaene dine i alle bankene du har et aktivt kundeforhold med. Da velger du selv hvilken bank og bankkonto betalingen skal trekkes fra.
Det betyr at du ikke trenger å gjøre noe for å ta med deg eFakturaene dine om du bytter bank, de følger deg helt automatisk.
Avtalegiro derimot er knyttet mot en spesifikk bankkonto, som vil si at du må opprette Avtalegiro på nytt om du skal endre hvilken bank eller bankkonto Avtalegiro skal trekkes fra.