Jeg har ikke dekning
Hvis du har problemer dårlig eller ingen dekning, eller dårlig signalkvalitet, er det flere ting som kan forårsake dette.
- Det kan hende det er problemer i området der du befinner deg.
Start gjerne med å sjekke nettverksstatus i området ditt på dekningskartet. - Om det ikke er dekningsproblemer i området bør du slå telefonen din helt av og på, det løser ganske ofte problemene man opplever med dekning.
- Om det ikke fungerte er det lurt å prøve SIM-kortet i en annen telefon.
Hvis SIM-kortet fungerer i en annen telefon tyder det på et problem med innstillingene på telefonen din.
Fungerer det ikke i den andre telefonen er det derimot SIM-kortet eller dekningen som er problemet. - Om SIM-kortet fungerer i en annen telefon er det nok innstillingene på telefonen din som må oppdateres.
Vi anbefaler å nullstille nettverksinnstillingene på telefonen din, dette løser ofte problemet. - Om SIM-kortet ikke fungerer i en annen telefon er det nok et problem med SIM-kortet eller abonnementet, så vi anbefaler at du tar kontakt med kundeservice for å få mer hjelp.