Jeg har problemer med betaling via SMS
Du kan betale for kjøp av tjenester over mobilregningen din. Dette er det som heter "innholdstjenester", og omfattes av, for eksempel, avisabonnement, taxi, avstemminger, som man kan betale via mobilen. På fakturaen din vil disse kjøpene være merket med "Strex".
Hvis du ikke får betalt eller kjøpt noe med mobilen din, kan du ha sperret for kjøp av innholdstjenester. Dette kan du sjekke og administrere på Min Side, eller ved å kontakte kundeservice. Du kan også sjekke disse tingene for å feilsøke problemet selv også:
- Sjekk grensen din for kjøp av innholdstjenester: Våre kunder har en grense på 500,- kroner i måneden for innholdstjenester. Dersom du ønsker å endre denne grensen kan du endre den på Min Side, eller ved å kontakte oss på kundeservice.
- Kontroller nummeret du sender SMS til: Kontroller at du har sendt meldingen til riktig telefonnummer.
- Sjekk mobildekningen: Sørg for at du har god mobildekning. Dårlig dekning kan hindre meldingen fra å bli sendt.
- Kontakt vår kundeservice: Det kan være et midlertidig problem med vår tjeneste. Kontakt kundeservice for å sjekke om det er noen kjente problemer eller begrensninger på kontoen din.
- Kontakt tjenesteleverandøren: Det kan også være en feil hos tjenesteleverandøren som du sender SMS til. Kontakt dem for å sjekke om det er noen problemer med deres system eller betalingsprosess.