Strøm Bedrift Markedsplass

BankID

BankID

Hva gjør jeg hvis BankID ikke fungerer?

Dersom du har problemer med BankID kan du enten ta kontakt med banken din eller se om du finner svar på spørsmålene dine her på bankid.no.

Hvordan får jeg nytt BankID-passord?

Du kan bestille nytt BankID-passord i banken din, eller på Min Side på bankid.no.

Hvorfor får jeg ikke aktivert BankID på mobil?

BankID på mobil fungerer ikke på nye SIM-kort fordi tjenesten er faset ut. Tjenesten er erstattet med BankID-appen som er en enklere, raskere og tryggere innlogging. I tillegg erstatter appen den fysiske kodebrikken. Les mer om BankID-appen på BankID sine hjemmesider.

Last ned BankID-appen i App Store og Google Play.

Hva skjer med BankID når jeg får nytt SIM-kort?

Du kan fortsatt bruke BankID-appen som normalt, selv etter at du har byttet SIM-kort.

Hvis du har pleid å bruke BankID på Mobil så kan du ikke lenger reaktivere denne tjenesten. Det er fordi denne tjenesten holder på å fases ut og er erstattet med BankID-appen som er en tryggere løsning. 

 

Fungerer BankID med eSIM?

Ja, du kan bruke BankID-appen med eSIM.

Her kan du se om din bank kan benytte seg av BankID-appen.

Hvordan får jeg nytt BankID-passord?

Du må kontakte banken din for å få nytt BankID-sertifikat. Er du usikker på om du har et aktivt sertifikat, kan du logge deg inn på Min Side på bankid.no for å sjekke.

Grunner til at du må få nytt sertifikat er at du enten har en eldre BankID eller en kodebrikke som har utløpt, og kan derfor ikke ta i bruk BankID-appen. 

 

Har du andre spørsmål?

  • Faktura og oppstart

    Finn ut mer om mobilregningen. Spørsmål og svar om betaling og oppstart av abonnementet.

  • Familie og barn

    Finn ut mer om mobilabonnement for familien. Spørsmål og svar om mobilbruk for barn.

  • Mitt kundeforhold

    Finn ut mer om kundeforholdet ditt. Se spørsmål og svar om Min side og administrering av abonnement.

  • Mobilabonnement

    Finn ut mer om mobilabonnement. Spørsmål og svar om ulike typer abonnement, bestilling og vilkår.

  • Mobil i utlandet

    Finn ut mer om mobilbruk i utlandet. Spørsmål og svar om datapakker, bruk i EU og priser.

  • SIM-kort, PIN-kode, eSIM

    Finn ut mer om SIM-kort, PIN-kode og eSIM. Spørsmål og svar om aktivering, koder og bestilling av SIM.

  • Tilleggstjenester

    Finn ut mer om tilleggstjenestene våre. Spørsmål og svar om Data-SIM, Tvilling-SIM og ID-sikring.

En ung kvinne ser på mobiltelefonen sin

Vil du gjøre endringer på abonnementet?

I Min side kan du enkelt bytte opp og ned, eller aktivere de tjenestene du trenger i hverdagen.

Gå til Min side

  • Ring 23 00 61 00

    Åpent alle hverdager 9-16

  • Send e-post

    Du hører fra oss innen 1-2 virkedager.

WEB02