Strøm Bedrift Markedsplass

Familie og barn

Familie og barn

Hvordan bestiller jeg mobilabonnement for barn?

Du kan enkelt bestille mobilabonnement til barnet ditt hos oss.  Slik bestiller du:

1. Finn mobilabonnementet du ønsker å bestille til ditt barn 

2. Underveis oppgir du at barnet ditt skal være bruker av abonnementet, og velger om du vil opprette et nytt nummer eller videreføre et eksisterende.

3. SIM-kortet sendes i posten.


Som juridisk eier av abonnementet vil regningen sendes til deg, og du har hele tiden oversikt over ditt barns forbruk på Min side og i mobilappen.

Kan jeg få varsel hvis barna brukjer mye data?

Vi har ingen overforbruk på noen av abonnementene våre. Du trenger derfor ikke å bekymret over ditt barns databruk.

Barnet surfer som normalt på mobilen helt til den inkluderte datamengden er brukt opp, i tillegg til eventuell Data Rollover og ekstra datapakker. Da er det full stopp og barnet kan ikke bruke mer mobildata. Barnet får et varsel på SMS når datamengden er brukt opp.

Som juridisk eier kan du velge om barnet har lov til å kjøpe ekstra datapakker eller ikke. Dette administrerer du på Min side. Vi har ikke familiedeling.

 

NB: Sperre for overforbruk fungerer ikke på skip, fly eller utenfor EU/EØS. Vi har derimot egne maksgrenser for hvor mye data en kan bruke per dag, på skip, fly eller utenfor EU/EØS. 

Hvem kan bestille på vegne av barn?

Det er kun personer over 18 år som kan bestille mobilabonnement. Begge foreldre kan i utgangspunktet bestille mobilabonnement på vegne av barna sine.


Men dersom en av foreldrene allerede står som eier av barnas abonnement hos en annen mobiloperatør, er det denne personen som må bestille på nytt dersom dere ønsker å flytte abonnementene over til oss. Eller så kan dere gjennomføre et eierskifte.

 

Hvis du trenger å utføre et eierskifte når du er i ferd med å flytte mobilnummeret ditt over til oss vil vi gi deg beskjed, og sende deg en link til siden hvor du kan utføre eierskiftet. Du trenger ikke lete etter dette skjemaet selv i forkant - vi sender det til deg automatisk hvis behovet skulle oppstå. Derfor finner du ikke en link til skjemaet på denne siden.

Får hele familien én faktura?

Bestiller du mobilabonnement til barna dine, vil det være du som voksen som eier deres abonnement. Derfor vil alle abonnementene samles på din faktura.

Er det derimot personer over 18 år i husstanden, kan de bestille selv og få sin egen faktura, uten at du trenger å stå som juridisk eier av abonnementet. 

To voksne kan også samles på samme faktura. Da setter du samme person som eier av begge abonnementene, så registrerer dere i tillegg riktig person som bruker på hvert av abonnementene. 

Kan jeg bytte eier av abonnementet?

Ja, vi kan hjelpe deg å bytte eier av mobilabonnementet. Da trenger vi en godkjenning fra den som skal overta eierskapet av abonnementet, og personen som allerede eier abonnementet. Les mer om eierskifte.

Har du andre spørsmål?

  • BankID

    Finn ut mer om Bank ID. Spørsmål og svar om aktivering og bruk av tjenesten.

  • Faktura og oppstart

    Finn ut mer om mobilregningen. Spørsmål og svar om betaling og oppstart av abonnementet.

  • Mitt kundeforhold

    Finn ut mer om kundeforholdet ditt. Se spørsmål og svar om Min side og administrering av abonnement.

  • Mobil i utlandet

    Finn ut mer om mobilbruk i utlandet. Spørsmål og svar om datapakker, bruk i EU og priser.

  • Mobilabonnement

    Finn ut mer om mobilabonnement. Spørsmål og svar om ulike typer abonnement, bestilling og vilkår.

  • SIM-kort, PIN-kode, eSIM

    Finn ut mer om SIM-kort, PIN-kode og eSIM. Spørsmål og svar om aktivering, koder og bestilling av SIM.

  • Tilleggstjenester

    Finn ut mer om tilleggstjenestene våre. Spørsmål og svar om Data-SIM, Tvilling-SIM og ID-sikring.

En ung kvinne ser på mobiltelefonen sin

Vil du gjøre endringer på abonnementet?

I Min side kan du enkelt bytte opp og ned, eller aktivere de tjenestene du trenger i hverdagen.

Gå til Min side

  • Ring 23 00 61 00

    Åpent alle hverdager 9-16

WEB02