Hvordan foregår aktivering av SIM-kort?
Flytter du nummeret ditt til Fjordkraft Mobil?
Noen dager etter bestilling vil du få et brev i posten med ditt nye SIM-kort. Informasjon om når abonnementet ditt blir aktivert får du tilsendt på SMS. Du kan vente med å bytte SIM-kort til ditt gamle abonnement har sluttet å virke. Hvis du har satt inn ditt nye SIM-kort og opplever problemer med aktiveringen, kan du forsøke å slå av og på telefonen.
Det er ikke uvanlig at aktivering av SIM-kortet skjer noen minutter senere enn forventet. Noen ganger kan det også forekomme forsinkelser hos Telia som gjør at det kan gå lengre tid. Derfor anbefaler vi å vente med å bytte til det gamle SIM-kortet slutter å virke.
Tildeling av dato og klokkeslett for aktivering av det nye SIM-kortet skjer automatisk. Ønsker du å endre til en annen dag i vår åpningstid, kan du ringe oss på 55 52 67 00 så ordner vi det.
Har du bestilt et helt nytt nummer?
Har du bestilt et nytt telefonnummer kan du ta i bruk SIM-kortet med en gang du får det.
Har du fått et erstatnings-SIM?
Om du har bestilt et nytt SIM-kort for å erstatte det du hadde, for eksempel fordi det du hadde er ødelagt eller borte, må det nye SIM-kortet aktiveres på Min Side så snart du vil ta det i bruk. Dette kan du gjøre under fanen "SIM-kort". Du kan også ta kontakt med kundeservice i åpningstiden 09:00 - 16:00 alle hverdager for å få hjelp til aktivering av SIM-kort.