Strøm Bedrift Markedsplass

Mitt kundeforhold

Min side

Hva kan jeg gjøre på Min side Mobil?

På Min side kan du for eksempel:

  • Se faktura
  • Se dataforbruk
  • Finne PIN/PUK-kode
  • Bestille tilleggstjenester (Som data-SIM, tvilling-SIM, datapakker, ID-sikring, sperre for innholdstjenester eller aktivere hemmelig nummer)
  • Oppdatere kontaktinformasjon som telefonnummer og e-postadresse
  • Endre fakturaadresse
  • Bytte abonnement
  • Aktivere varsel ved endringer av abonnement du eier, for eksempel når noen kjøper tilleggstjenester

De som er strøm- og mobilkunder hos oss har mulighet til å se dataforbruket sitt i Fjordkraft-appen. Etterhvert vil dette også bli mulig for alle.

Besøk Min side her.

Hvordan logger jeg inn i Min side?

Du logger inn i Min side ved å trykke på lenken eller gå til minsidemobil.fjordkraft.no, og skrive inn mobilnummeret og et passordet du har bestemt selv.

 

Dersom du ikke husker passordet kan du trykke linken glemt "Opprette bruker / Glemt passord". Da får du en engangskode tilsendt på e-post eller SMS. For at du skal få tilsendt dette på e-post må du ha en e-postadresse registrert på kundeforholdet ditt.

 

Om du logger inn for første gang velger du "Opprette bruker / Glemte passord", slik at du får tilsendt engangskode på SMS eller e-post. 


Hvordan få nytt passord?

  • Skriv inn ditt telefonnummer.
  • Det nye passordet sendes til din e-postadresse eller mobiltelefon.
  • Hvis du velger e-post, vil passordet kun bli sendt hvis det er registrert en gyldig e-postadresse på abonnementet.
  • Når du har mottatt engangspassordet kan du logge deg inn ved å fylle inn dette, sammen med et nytt passord som du bestemmer selv.

Du kan også ta kontakt med kundeservice på telefon 55 52 67 00 (man-fre 9-16) for å få hjelp til å lage nytt passord til Min Side.

Mitt kundeforhold

Hva er forskjellen på juridisk eier og bruker av et mobilabonnement?

Den som er juridisk eier av et abonnement har litt andre muligheter til å administrere abonnementene de eier, sammenlignet med den som bruker abonnementet. Her finner du en oversikt over hvilke tilganger juridisk eier og bruker har:

Kjøp av datapakker

  • Juridisk eier: Kan kjøpe datapakker for alle brukere.
  • Bruker: Kan kjøpe datapakker via SMS og Min Side, med mindre dette er begrenset av juridisk eier. Sperre for kjøp av datapakker kan administreres på Min side, under "Tjenester og sperrer" og "Sperre og reservasjon".
    Om du får beskjed om at det er sperret for kjøp av datapakker på Min side kan det skyldes at juridisk eier har sperret dette for din bruker. Da må juridisk eier fjerne sperren, eller kjøpe datapakke for deg.

Administrasjon av abonnementet

  • Juridisk eier: Kan endre abonnement, legge til og fjerne tjenester/sperringer, og administrere faktura.
  • Bruker: Kan ikke endre abonnement, tjenester eller sperringer, dette må gjøres av juridisk eier. Juridisk eier kan gi bruker tilgang til dette via "Innstillinger" på Min side.

Fakturering og forbruk

  • Juridisk eier: Er ansvarlig for betaling av faktura, og kan se alle detaljer knyttet til forbruk og kostnader, med unntak av spesifisert forbruk for andre brukere.
  • Bruker: Kan få/se sitt eget forbruk, men har ikke tilgang til faktura eller andres forbruk.

Bestilling og aktivering av nytt SIM-kort

  • Juridisk eier: Kan bestille og aktivere erstatningskort for alle brukere. Dette gjelder både fysisk SIM-kort og eSIM.
  • Bruker: Kan ikke bestille nytt SIM-kort selv, men kan aktivere uaktivert SIM-kort som er bestilt og mottatt.

Sperring og gjenåpning av SIM-kort

  • Juridisk eier: Kan sperre og gjenåpne SIM-kort ved behov.
  • Bruker: Kan sperre SIM-kortet sitt, for eksempel om telefonen er mistet eller stjålet.

PIN og PUK

  • Juridisk eier: Kan ikke få andre brukeres PIN og PUK.
  • Bruker: Kan få PIN og PUK til eget abonnement/SIM-kort.

Endre kundeinformasjon

  • Juridisk eier: Kan endre alle brukeres adresse og kontaktinformasjon.
  • Bruker: Kan endre egen adresse og kontaktinformasjon.
Jeg ønsker å få tilgang til et abonnement, eller gi andre tilgang til å administrere abonnementet mitt

Om du ønsker å gi fullmakt til noen andre over ditt kundeforhold, eller selv få fullmakt over noen andres kundeforhold, kan dette løses ved å fylle ut fullmaktskjemaet vårt og sende dette ferdig utfylt til oss på e-post eller per post. 

 

Ved å fylle ut denne fullmakten godkjenner man at en annen person får tilgang til dine opplysninger og kan gjøre endringer i ditt kundeforhold hos Fjordkraft Mobil. Du kan når som helst trekke tilbake fullmakten ved å ta kontakt med kundeservice.

 

Dette gjelder for eksempel om du ønsker at dine pårørende, eller samboer/ektellefelle, skal kunne administrere abonnementet ditt. Eventuelt om du ønsker å kunne administrere abonnementet til noen andre, for eksempel et eldre familiemedlem, en nabo eller en bekjent. 

Hvordan sier jeg opp abonnementet mitt?

Om du skal bytte til en annen mobiloperatør vil abonnementet ditt hos Fjordkraft Mobil avsluttes automatisk, samme dag som du starter opp hos ny operatør. 

Dette gjelder riktignok bare om du flytter ditt eksisterende telefonnummer til ny operatør. Hvis du bestiller et nytt nummer hos den nye operatøren så vil ikke abonnementet ditt hos Fjordkraft Mobil avsluttes automatisk. 

 

Hvordan blir min siste faktura fra Fjordkraft Mobil når jeg bytter operatør?

Når du sier opp abonnementet ditt betaler du for hele den siste måneden du er kunde for oss, selv om du bytter operatør midt i måneden. For å unngå å betale dobbelt til Fjordkraft Mobil og ny operatør er det derfor lurt å bytte operatør i slutten av måneden.

 

Jeg bruker ikke nummeret mitt lenger

Hvis du har et telefonnummer du ikke lenger skal bruke kan vi slette, også kjent som terminere, telefonnummeret for deg. Da mister du tilgang til telefonnummeret, og vil ikke kunne ta det i bruk igjen i fremtiden.

 

Hvis du vil terminere telefonnummeret må du sende oss en e-post til kundeservice@fjordkraftmobil.no. Vi trenger en skriftlig bekreftelse før vi sier opp telefonnummeret. E-posten må sendes fra den e-postadressen som er registrert som kontaktinformasjon på kundeforholdet ditt.


Om du skal terminere et telefonnummer på vegne av noen andre trenger vi også at du sender oss en fullmakt eller skifteattest, som bekrefter at du kan gjøre dette på vegne av den andre personen.

Jeg har mistet eller blitt frastjålet mobilen. Hva gjør jeg?

Om du har mistet eller blitt frastjålet mobiltelefonen din bør du, for å unngå svindel eller misbruk av ditt mobilabonnement, så snart som mulig sperre SIM-kortet ditt. Dette kan du gjøre ved å enten:

  • Gå inn på Min side, under fanen "SIM-kort"
  • Ringe kundeservice for å få hjelp til sperring av SIM-kortet

Når du har sperret SIM-kortet kan du bestille et nytt SIM-kort, enten via Min side eller ved hjelpe av kundeservice, slik at du kan fortsette å bruke abonnementet ditt fra en annen mobil. Dersom telefonen kommer til rette senere kan du ringe oss for å gjenåpne SIM-kortet.

Har du andre spørsmål?

  • BankID

    Finn ut mer om Bank ID. Spørsmål og svar om aktivering og bruk av tjenesten.

  • Faktura og oppstart

    Finn ut mer om mobilregningen. Spørsmål og svar om betaling og oppstart av abonnementet.

  • Familie og barn

    Finn ut mer om mobilabonnement for familien. Spørsmål og svar om mobilbruk for barn.

  • Mobilabonnement

    Finn ut mer om mobilabonnement. Spørsmål og svar om ulike typer abonnement, bestilling og vilkår.

  • Mobil i utlandet

    Finn ut mer om mobilbruk i utlandet. Spørsmål og svar om datapakker, bruk i EU og priser.

  • SIM-kort, PIN-kode, eSIM

    Finn ut mer om SIM-kort, PIN-kode og eSIM. Spørsmål og svar om aktivering, koder og bestilling av SIM.

  • Tilleggstjenester

    Finn ut mer om tilleggstjenestene våre. Spørsmål og svar om Data-SIM, Tvilling-SIM og ID-sikring.

En ung kvinne ser på mobiltelefonen sin

Vil du gjøre endringer på abonnementet?

I Min side kan du enkelt bytte opp og ned, eller aktivere de tjenestene du trenger i hverdagen.

Gå til Min side

  • Ring 23 00 61 00

    Åpent alle hverdager 9-16

WEB02