Strøm Bedrift Markedsplass

Mitt kundeforhold

Min side

Hva kan jeg gjøre på Min side Mobil?

På Min side kan du for eksempel:

  • Se faktura
  • Se dataforbruk
  • Finne PIN/PUK-kode
  • Bestille tilleggstjenester (Som data-SIM, tvilling-SIM, datapakker, ID-sikring, sperre for innholdstjenester eller aktivere hemmelig nummer)
  • Oppdatere kontaktinformasjon som telefonnummer og e-postadresse
  • Endre adressen din. Dette vil også oppdatere adressen som vises på nummeropplysninger som 1881, med mindre du har reservert deg mot dette
  • Bytte abonnement
  • Aktivere varsel ved endringer av abonnement du eier, for eksempel når noen kjøper tilleggstjenester

De som er strøm- og mobilkunder hos oss har mulighet til å se dataforbruket sitt i Fjordkraft-appen. Etterhvert vil dette også bli mulig for alle.

Besøk Min side her.

Hvordan logger jeg inn i Min side?

Du logger inn i Min side ved å trykke på lenken eller gå til minsidemobil.fjordkraft.no, og skrive inn mobilnummeret og et passordet du har bestemt selv.

 

Dersom du ikke husker passordet kan du trykke linken glemt "Opprette bruker / Glemt passord". Da får du en engangskode tilsendt på e-post eller SMS. For at du skal få tilsendt dette på e-post må du ha en e-postadresse registrert på kundeforholdet ditt.

 

Om du logger inn for første gang velger du "Opprette bruker / Glemte passord", slik at du får tilsendt engangskode på SMS eller e-post. 


Hvordan få nytt passord?

  • Skriv inn ditt telefonnummer.
  • Det nye passordet sendes til din e-postadresse eller mobiltelefon.
  • Hvis du velger e-post, vil passordet kun bli sendt hvis det er registrert en gyldig e-postadresse på abonnementet.
  • Når du har mottatt engangspassordet kan du logge deg inn ved å fylle inn dette, sammen med et nytt passord som du bestemmer selv.

Du kan også ta kontakt med kundeservice på telefon 55 52 67 00 (man-fre 9-16) for å få hjelp til å lage nytt passord til Min Side.

Jeg har flyttet, må jeg gjøre noe?

Hvis du har flyttet kan du oppdatere adressen din på Min Side eller via kundeservice. Du trenger ikke gjøre noe utover dette. Vær obs på at adresse ikke kan oppdateres direkte i appen, kun via Min Side. 

Mitt kundeforhold

Når får jeg tilgang til Min Side?

Så snart du har blitt aktivert som kunde hos oss vil du kunne logge deg inn på Min Side. Det kan være en liten forsinkelse, så prøv igjen litt senere hvis du ikke får opprettet bruker akkurat på tidspunktet du aktiveres / porteres. 

Hvis du etter et par timer fremdeles ikke får logget inn, ta kontakt med vår kundeservice så hjelper vi deg.

Hva er forskjellen på juridisk eier og bruker av et mobilabonnement?

Den som er juridisk eier av et abonnement har litt andre muligheter til å administrere abonnementene de eier, sammenlignet med den som bruker abonnementet. Her finner du en oversikt over hvilke tilganger juridisk eier og bruker har:

Kjøp av datapakker

  • Juridisk eier: Kan kjøpe datapakker for alle brukere.
  • Bruker: Kan kjøpe datapakker via SMS og Min Side, med mindre dette er begrenset av juridisk eier. Sperre for kjøp av datapakker kan administreres på Min side, under "Tjenester og sperrer" og "Sperre og reservasjon".
    Om du får beskjed om at det er sperret for kjøp av datapakker på Min side kan det skyldes at juridisk eier har sperret dette for din bruker. Da må juridisk eier fjerne sperren, eller kjøpe datapakke for deg.

Administrasjon av abonnementet

  • Juridisk eier: Kan endre abonnement, legge til og fjerne tjenester/sperringer, og administrere faktura.
  • Bruker: Kan ikke endre abonnement, tjenester eller sperringer, dette må gjøres av juridisk eier. Juridisk eier kan gi bruker tilgang til dette via "Innstillinger" på Min side.

Fakturering og forbruk

  • Juridisk eier: Er ansvarlig for betaling av faktura, og kan se alle detaljer knyttet til forbruk og kostnader, med unntak av spesifisert forbruk for andre brukere.
  • Bruker: Kan få/se sitt eget forbruk, men har ikke tilgang til faktura eller andres forbruk.

Bestilling og aktivering av nytt SIM-kort

  • Juridisk eier: Kan bestille og aktivere erstatningskort for alle brukere. Dette gjelder både fysisk SIM-kort og eSIM.
  • Bruker: Kan ikke bestille nytt SIM-kort selv, men kan aktivere uaktivert SIM-kort som er bestilt og mottatt.

Sperring og gjenåpning av SIM-kort

  • Juridisk eier: Kan sperre og gjenåpne SIM-kort ved behov.
  • Bruker: Kan sperre SIM-kortet sitt, for eksempel om telefonen er mistet eller stjålet.

PIN og PUK

  • Juridisk eier: Kan ikke få andre brukeres PIN og PUK.
  • Bruker: Kan få PIN og PUK til eget abonnement/SIM-kort.

Endre kundeinformasjon

  • Juridisk eier: Kan endre alle brukeres adresse og kontaktinformasjon.
  • Bruker: Kan endre egen adresse og kontaktinformasjon.
Kan jeg fryse abonnementet mitt?
Jeg ønsker å få tilgang til et abonnement, eller gi andre tilgang til å administrere abonnementet mitt

Om du ønsker å gi fullmakt til noen andre over ditt kundeforhold, eller selv få fullmakt over noen andres kundeforhold, kan dette løses ved å fylle ut fullmaktskjemaet vårt og sende dette ferdig utfylt til oss på e-post eller per post. 

 

Ved å fylle ut denne fullmakten godkjenner man at en annen person får tilgang til dine opplysninger og kan gjøre endringer i ditt kundeforhold hos Fjordkraft Mobil. Du kan når som helst trekke tilbake fullmakten ved å ta kontakt med kundeservice.

 

Dette gjelder for eksempel om du ønsker at dine pårørende, eller samboer/ektellefelle, skal kunne administrere abonnementet ditt. Eventuelt om du ønsker å kunne administrere abonnementet til noen andre, for eksempel et eldre familiemedlem, en nabo eller en bekjent. 

Hvordan sier jeg opp abonnementet mitt?

Om du skal bytte til en annen mobiloperatør vil abonnementet ditt hos Fjordkraft Mobil avsluttes automatisk, samme dag som du starter opp hos ny operatør. 

Dette gjelder riktignok bare om du flytter ditt eksisterende telefonnummer til ny operatør. Hvis du bestiller et nytt nummer hos den nye operatøren så vil ikke abonnementet ditt hos Fjordkraft Mobil avsluttes automatisk. 

 

Hvordan blir min siste faktura fra Fjordkraft Mobil når jeg bytter operatør?

Når du sier opp abonnementet ditt betaler du for hele den siste måneden du er kunde for oss, selv om du bytter operatør midt i måneden. For å unngå å betale dobbelt til Fjordkraft Mobil og ny operatør er det derfor lurt å bytte operatør i slutten av måneden.

 

Jeg bruker ikke nummeret mitt lenger

Hvis du har et telefonnummer du ikke lenger skal bruke kan vi slette, også kjent som terminere, telefonnummeret for deg. Da mister du tilgang til telefonnummeret, og vil ikke kunne ta det i bruk igjen i fremtiden.

 

Hvis du vil terminere telefonnummeret må du sende oss en e-post til kundeservice@fjordkraftmobil.no. Vi trenger en skriftlig bekreftelse før vi sier opp telefonnummeret. E-posten må sendes fra den e-postadressen som er registrert som kontaktinformasjon på kundeforholdet ditt.


Om du skal terminere et telefonnummer på vegne av noen andre trenger vi også at du sender oss en fullmakt eller skifteattest, som bekrefter at du kan gjøre dette på vegne av den andre personen.

Har jeg sagt opp abonnementet mitt?

Hvis du mistenker at ditt mobilabonnement er avsluttet hos oss, uten at du ønsket dette, må du ta kontakt med kundeservice. De vil sjekke status på kundeforholdet ditt hos oss og hjelpe deg videre.

Dersom du skal bytte til en annen leverandør vil abonnementet ditt hos Fjordkraft Mobil avsluttes automatisk, samme dag som du starter opp hos dem. Sjekk derfor informasjon du har mottatt fra din nye mobiloperatør for tidspunkt du går over til dem.

Jeg har mistet eller blitt frastjålet mobilen. Hva gjør jeg?

Om du har mistet eller blitt frastjålet mobiltelefonen din bør du, for å unngå svindel eller misbruk av ditt mobilabonnement, så snart som mulig sperre SIM-kortet ditt. Dette kan du gjøre ved å enten:

  • Gå inn på Min side, under fanen "SIM-kort"
  • Ringe kundeservice for å få hjelp til sperring av SIM-kortet

Når du har sperret SIM-kortet kan du bestille et nytt SIM-kort, enten via Min side eller ved hjelpe av kundeservice, slik at du kan fortsette å bruke abonnementet ditt fra en annen mobil. Dersom telefonen kommer til rette senere kan du ringe oss for å gjenåpne SIM-kortet.

Kan jeg ha to telefoner med samme nummer?

Ja, du kan ha to telefoner på samme nummer ved å bruke et Tvilling SIM. Dette er spesielt nyttig hvis du har to mobiltelefoner og ønsker å knytte dem til samme nummer. Tvilling-SIM inngår ikke i standard mobilabonnementer og må bestilles separat på Min Side eller via kundeservice.

Med Tvilling-SIM kan du:

  • Ringe og motta samtaler
  • Sende og motta SMS og MMS
  • Bruke internett

Det er viktig å merke seg at siden begge SIM-kortene er knyttet til ett nummer, kan du bare ringe fra én telefon om gangen. Hvis noen ringer deg, vil begge telefonene ringe samtidig.

Tvilling-SIM kan også brukes i andre enheter, som for eksempel en bil med telefonitjenester.

Obs! Tvilling-SIM tildeles et unikt 12-sifret telefonnummer, kalt skyggenummer. Dette nummeret vises vanligvis ikke for mottakeren av dine samtaler eller meldinger, men det kan skje, spesielt når du er i utlandet.

Hva er kundenummeret mitt?

Alle kundeforhold hos Fjordkraft Mobil har sitt eget, unike kundenummer. Om man har flere abonnement på samme kundeforhold, for eksempel sitt eget abonnement i tillegg til barnas abonnement, har alle abonnementene det samme kundenummeret. 

Hvor finner jeg kundenummeret mitt?

Hvis du vil vite hva ditt kundenummer er, kan du finne det på mobilfakturaen din, oppe i høyre hjørne, eller ta kontakt med kundeservice. De kan enkelt sjekke hva kundenummeret ditt er om du ønsker det. Dersom du ikke vet hva ditt kundenummer er, går det helt fint, det er godt nok med telefonnummer også.

Har du andre spørsmål?

  • BankID

    Finn ut mer om Bank ID. Spørsmål og svar om aktivering og bruk av tjenesten.

  • Faktura og oppstart

    Finn ut mer om mobilregningen. Spørsmål og svar om betaling og oppstart av abonnementet.

  • Familie og barn

    Finn ut mer om mobilabonnement for familien. Spørsmål og svar om mobilbruk for barn.

  • Mobilabonnement

    Finn ut mer om mobilabonnement. Spørsmål og svar om ulike typer abonnement, bestilling og vilkår.

  • Mobil i utlandet

    Finn ut mer om mobilbruk i utlandet. Spørsmål og svar om datapakker, bruk i EU og priser.

  • SIM-kort, PIN-kode, eSIM

    Finn ut mer om SIM-kort, PIN-kode og eSIM. Spørsmål og svar om aktivering, koder og bestilling av SIM.

  • Tilleggstjenester

    Finn ut mer om tilleggstjenestene våre. Spørsmål og svar om Data-SIM, Tvilling-SIM og ID-sikring.

En ung kvinne ser på mobiltelefonen sin

Vil du gjøre endringer på abonnementet?

I Min side kan du enkelt bytte opp og ned, eller aktivere de tjenestene du trenger i hverdagen.

Gå til Min side

  • Ring 23 00 61 00

    Åpent alle hverdager 9-16

WEB01