Hopp til innhold
Strøm Bedrift Markedsplass

Mobildata virker ikke, hvordan får jeg riktige innstillinger?

Fremgangsmåten vil variere for ulike modeller. Dersom din meny er annerledes, anbefaler vi at du sjekker brukerveiledningen til din mobil.

 

iPhone

Gå til Innstillinger og sjekk at du har skrudd på mobildata.

Fungerer det fortsatt ikke, kan du legge til mobildatainnstillinger manuelt. Det gjør du ved å:

1. Velge Mobilnett

2. Velg deretter mobildatanettverk

3. Legg så inn innstillinger for mobildata

  • APN (under mobildata): telia

4. Lagre innstillingene ved å gå tilbake i menyen

 

Android

1. Gå til mobilnettinnstillinger og skru på mobildata.

  • Samsung: Innstillinger, Tilkoblinger, Databruk (skru på mobildata)
  • Huawei: Innstillinger, Mer, Mobilnett (skru på mobildata)
  • Sony: Innstillinger, Mer/Nettverk og Internett, Mobilnett (skru på mobildata)

2. Skru telefonen av og på.

Hvis det fortsatt ikke fungerer, kan du prøve å skru på dataroaming.

Dersom du trenger hjelp anbefaler vi å ta kontakt med kundeservice.

WEB02