Er abonnementet sperret på grunn av manglende betaling?
Om en mobilfaktura forblir ubetalt for lenge vil mobilabonnementet ditt bli sperret. I første omgang sperres utgående trafikk, som betyr at du ikke kan ringe eller sende SMS/MMS til andre, eller bruke mobildata, men du kan fortsatt motta samtaler, SMS og MMS.
For å gjenåpne abonnementet ditt må alle forfalte fakturaer betales først. Du finner alle fakturaene dine på Min side.
Abonnementet gjenåpnes automatisk så snart vi har mottatt betaling på de forfalte fakturaene dine. Om fakturaene er sendt til inkasso må utestående beløp betales direkte til Svea Finans slik at inkassosaken avsluttes.
Vi kan gjenåpne abonnementene manuelt ved behov. Da må du sende oss en kvittering av gjennomført betaling til kundeservice@fjordkraftmobil.no.
Vær obs på at det kan være litt behandlingstid hos vårt kundesenter når du sender oss en e-post, men vi svarer deg normalt innen neste virkedag.
Ved gjenåpning av abonnementet som er sperret på grunn av manglende betaling påløper et gjenåpningsgebyr på 199,- kroner, som kommer på din neste mobilfaktura.
Hva gjør jeg dersom fakturaen min er sendt til inkasso?
Om fakturaen er sendt til inkasso vil abonnementet til slutt sperres for all trafikk, slik at du heller ikke kan motta samtaler, SMS eller MMS.
Du kan kontakte Svea Finans for spørsmål rundt inkasso og betaling via deres hjelpesider.