Nyttig å vite om din faktura

Slik fungerer faktureringen

Første mobilfaktura

Måneden etter at du har blitt kunde hos oss får du din første mobilfaktura. Denne fakturaen er litt annerledes enn de du vil få senere. Det er fordi din første faktura dekker månedsprisen og mobilbruken din fra det dagen du ble kunde, i tillegg til månedsprisen for inneværende måned. Dette gjør at perioden på den første fakturaen er lenger enn en måned.

 

Senere faktura

Senere vil du motta faktura fra oss en gang i måneden, og du betaler da for din månedspris i tillegg til eventuelt annet forbruk fra måneden før. 

 

Så lenge du ikke kjøper ekstra datapakker, benytter tilleggstjenester, spesial- eller utlandsnummer, vil du heller ikke bli fakturert for noe annet enn prisen på abonnementet ditt. Ønsker du å sjekke hvilke tjenester som koster noe ekstra, finner du en oversikt over våre mobilpriser her.

 

Hva skjer når jeg endrer abonnement midt i en måned?

Om du bytter til et større abonnement har du allerede betalt ut inneværende måned for det abonnementet du bytter fra. På neste faktura du får vil du derfor betale for neste måned som vanlig, i tillegg til differansen mellom nytt og gammelt abonnement i inneværende måned. Du betaler selvfølgelig bare differansen for de dagene du faktisk har nytt abonnement, ikke hele måneden.

Endring til et mindre abonnement skjer alltid fra 1. dag i neste måned, så dette fører ikke til noen endring på fakturaen din, utover at du betaler for et mindre abonnement fremover.

 

Har du andre spørsmål om fakturaen? Sjekk gjerne spørsmål og svar eller ring oss på 55 52 67 00.

Faktura

Hvordan blir beløpet på min første faktura?

Kan jeg se hvilke fakturaer som er betalt?

Hvor kan jeg se mine utestående fakturaer?

Er abonnementet ditt sperret på grunn av manglende betaling?

Hvordan sender dere faktura til meg?