Ring 23 00 61 00
Åpent alle hverdager 9-16
Strøm på hytta?
Å bestille hyttestrøm er like enkelt som å bestille strøm til boligen din. Selv om du har hytte et annet sted i landet, kan du fritt velge den strømleverandøren og avtalen du ønsker, akkurat som hjemme.
Alt du trenger å gjøre er å velge en strømavtale. Underveis i bestillingen velger du en dato avtalen skal gjelde fra. Har du en annen strømleverandør på hytta i dag, tar vi oss av oppsigelsen – uten at du trenger å gjøre noe mer.
Hvis du er kunde med både hytte og bolig hos oss i Fjordkraft, får du som regel samlet begge adressene på samme strømregning.
Men det er mulig å splitte adressene på to forskjellige fakturaer, hvis du ønsker det. Da er det bare å ta kontakt med kundeservice, så får du hjelp til å dele opp hytte og bolig på to regninger.
Visste du at vi også har en avtale med nettselskaper i store deler av Norge om å samle strøm og nettleie på samme regning? Dette skjer automatisk, og de fleste kan få alt på én regning både hjemme og på hytta. Se oversikten over netteiere vi har avtale med.
Strømstøtte er en midlertidig støtteordning som skal hjelpe husholdninger med strømutgiftene i perioder når prisene er høye. Men det er kun i boligen din du får strømstøtte, denne ordningen gjelder ikke for fritidsboliger.
Derfor er det lurt å være bevisst på hvordan strømmen brukes på hytta. Kan kjøleskapet tømmes og skrus av i perioder der ingen er der? Er oppvarmingen riktig stilt inn når du reiser hjem?
Følg med på forbruket ditt i Fjordkraft-appen og gjør grep der du kan. Men pass på at du har en forsvarlig minimumstemperatur gjennom vinteren, så du unngår frosne rør. Sjekk flere strømsparetips.
Er du kunde hos Fjordkraft fra før? Da kan du verve hytteadressen din og tjene fordelspoeng. Du velger selv om du vil bruke poengene dine til å få lavere strømregning, eller handle på Fjordkraft markedsplass.
Ja, du kan samle alle boligene dine på en og samme strømfaktura om du ønsker det. Som regel får du en samlet faktura automatisk når du har strømavtale på flere adresser.
Hver bolig spesifiseres hver for seg på fakturaen når du har samlefaktura, slik at du alltid har kontroll på hvor mye strøm du har brukt på hver bolig, og hva du betaler for dem.
Om du foretrekker å få separate fakturaer for boligene dine går det også fint, vi kan for eksempel splitte det opp i én faktura per bolig.
Vil du endre fra samlefaktura til splittet faktura, eller fra splittet faktura til samlefaktura? Kontakt kundeservice, så hjelper vi deg med dette.
Du får både 1 % Trumf-bonus og velkomstbonus på inntil fem strømavtaler hvis du er ny strømkunde hos oss. Er du allerede strømkunde hos oss på måleren får du ikke velkomstbonus, men 1 % Trumf-bonus. Merk at strømavtalene gjennom Fjordkraft er forbeholdt privatkunder.
Om du mangler Trumf-bonus på en av boligene dine, for eksempel fordi du nylig har flyttet til en ny adresse, eller du har lagt til en ekstra bolig, så kan du ta kontakt med kundeservice for å få hjelp til å registrere Trumf-bonus på alle boligene dine.
Ja, du kan ha flere pulsmålere både på hytten og hjemme, så lenge målerne er registrert hos Fjordkraft. Du må ha en pulsmåler per strømmåler, og et StrømSmart+ abonnement per pulsmåler.
Ja, du kan bli vervet så lenge du ikke har blitt vervet tidligere på samme adresse. Du kan heller ikke ha vært kunde hos oss på adressen det gjelder i løpet av de siste tre månedene.
Du får fordelspoengene når du har vært kunde i mer enn 14 dager.
Om du har strøm fra Fjordkraft hjemme, og skal bli kunde hos Fjordkraft på hytten også for eksempel, kan du verve deg selv slik at du får vervebonus. Du får riktignok bare 1 vervebonus når du verver deg selv, du får ikke vervebonus 2 ganger.
Med solcellepaneler kan du produsere din egen strøm og redusere strømkostnadene. Her er noen nyttige tips for deg som vurderer solceller på hyttetaket.
Åpent alle hverdager 9-16
Du hører fra oss innen 1-2 virkedager.