Kundeservice

Kvinne på kundesenteret snakker i telefonen

Velkommen til kundeservice

Hos oss får du gode råd om strøm. Snakk med oss – eller finn svar på det du lurer på i våre spørsmål og svar.

Hvordan kan vi hjelpe deg?

  • Ring 23 00 61 00

    Åpent alle hverdager 9-16

  • Send e-post

    Du hører fra oss innen 1-2 virkedager.

Spørsmål og svar

Finn svar på ofte stilte spørsmål:
Hvor finner jeg kopi av min faktura?

Du finner raskt og enkelt oversikt over alle fakturaene dine på Min side og i Fjordkraft-appen!

Her kan du:

  • Åpne en kopi av fakturaene dine
  • Sjekke hvilke fakturaer som er betalt og hvor mye som eventuelt gjenstår å betale
  • Utsette en faktura

Faktura på Min Side
Last ned Fjordkraft-appen

Kan jeg få betalingsutsettelse?

Ja, du kan utsette en faktura så lenge du ikke har andre utestående fakturaer hos oss.

Dette ordner du enkelt i appen vår, eller på Min Side. Du kan endre forfallsdato på fakturaen så lenge den ikke har forfalt. Du kan utsette fakturaen i 30 dager fra opprinnelig forfallsdato. Det koster 29 kroner å utsette faktura hos oss. Dersom fakturaen har forfalt, eller du vil dele den opp, kan du kontakte kundeservice for å finne løsninger, men om den ikke har forfalt ennå kan du utsette den selv via Min side. 

Gå til faktura på Min Side
Last ned Fjordkraft-appen


Kan jeg dele opp faktruaen min mer?
Dersom du har utsatt en faktura allerede og å dele den opp mer, kan du kontakte kundeservice så finner de gode løsninger for deg! 

Hva er nettleie?

Nettleie er summen du betaler for å få overført strøm til huset ditt. Når du får strømregningen din betaler du for to ting: strøm fra Fjordkraft, og nettleie til ditt lokale nettselskap. Summen du betaler i nettleie går ikke til oss, men blir overført videre til din netteier. 

Nettleien dekker kostnadene som nettselskapet har med å frakte strømmen hjem til deg. I tillegg dekker nettleien drift og vedlikehold av ledningsnettet og strømmålere, samt offentlige avgifter. Du kan ikke velge hvem nettleien skal betales til, siden dette avhenger av hvor i landet du bor. Hvert nettselskap har monopol innenfor sitt geografiske område.

Må jeg si opp strøm ved flytting?

Ja, om du har en strømavtale hos oss i dag og skal flytte til en ny bolig må du både si opp strømavtalen på adressen du flytter fra, og registrere den nye adressen du flytter til. Begge deler kan du gjøre i Min side.

Hvis du ikke har en strømavtale hos oss i dag, men ønsker å bestille, trenger du ikke å melde oppsigelse til din gamle leverandør. Da kan du bestille strøm på vanlig måte.

Har du ytterligere spørsmål rundt flytting kan du kontakte vår kundeservice på telefon 23 00 61 00, så hjelper vi deg så godt vi kan.

Inn- og utflytning på Min Side
Bestill en strømavtale

  • App

    Finn ut mer om Fjordkraft-appen. Spørsmål og svar om innlogging, smarte tjenester og strømsparing i appen.

  • Faktura

    Finn ut mer om strømregningen. Spørsmål og svar om betaling, AvtaleGiro og eFaktura.

  • Bestilling og flytting

    Finn ut mer om bestillinger på strøm, oppsigelse av strøm, og bestilling av strøm til ditt nye hjem hvis du har flyttet.

  • Produkter og tjenester

    Finn ut mer om tjenestene våre. Spørsmål og svar om produkter som StrømSmart, fordelspoeng, Trumf, verving mm.

  • Pulsmåler

    Finn ut mer om pulsmåleren. Spørsmål og svar om aktivering, bruk og sanntidsmåling av strøm.

  • Solkonto og solceller

    Finn ut mer om solcellepanel. Spørsmål og svar om solkonto og salg av egenprodusert strøm.

  • Strøm og nettleie

    Finn ut mer om strøm og nettleie. Spørsmål og svar om nettselskap, strømleverandør og elsertifikat.

  • Strømforbruk

    Finn ut mer om strømforbruk. Spørsmål og svar om måleravlesning, forbruk og strømmåleren.

  • Se flere spørsmål

    Spørsmål og svar om bestilling, Min side, fullmakt og dødsbo.

Kvinne sitter på kundesenteret og svarer telefonen

– Fornøyde kunder er det aller viktigste for oss

Strøm kan være innviklet å forstå. Da er det godt å vite at hjelpen aldri er langt unna. – Ingen spørsmål er for dumme. Vi er her for å hjelpe, sier Madeleine.

Møt kundesenteret vårt

Prisvinnende kundeservice

Vi er stolte av kundesenteret vårt, som er blant de ledende i Norge.

Best i test

WEB02