App
Finn ut mer om Fjordkraft-appen. Spørsmål og svar om innlogging, smarte tjenester og strømsparing i appen.
Finn ut mer om betaling, forfall, AvtaleGiro, eFaktura, opphørsfaktura og andre spørsmål om strømregningen din.
Hver time du bruker strøm, har en pris som settes på Nord Pool. For hver time utregnes beløp, altså volum ganget med pris. Når dette slås sammen til en fakturalinje på fakturaen din så blir det utregnet en snittpris. Det vil si: Det blir presentert en snittpris for hele perioden. Beløpet er utregnet fra hver enkelt timesverdi og tilhørende pris.
På grunn av dette kan kunder som har flere målere oppleve at fremstår som de har forskjellige strømpriser på de forskjellige målerne. Dette er fordi de har brukt strøm i ulike mengder og til ulik tid.
Hvis du bruker en større andel av forbruket ditt i timer som er priset høyt, vil summen av alle timene trekke gjennomsnittsprisen opp. Hvis du bruker en større andel av forbruket ditt i timer som er priset lavt, vil summen av alle timene trekke gjennomsnittsprisen ned.
Du betaler også fastbeløp per adresse du har strømavtale på, så du betaler fastbeløp for alle målerne hvis du har flere, i tillegg til nettleie.
Hvis du har en automatisk strømmåler vil denne ofte lese av strømmen time for time. Det betyr at du betaler for hvor mye strøm du bruker på en time, basert på strømprisen i den timen.
For at du skal slippe å forholde deg til alle timespriser gjennom måneden, og fordi det ville tatt mye plass, er det et gjennomsnitt av prisene som vises på strømregningen din. Derfor kan det være forskjell på den prisen du ser på fakturaen og de strømprisene du har hatt gjennom måneden.
Du kan finne dine timesavlesninger ved å logge deg inn på din lokale netteiers variant av Min side. Du har også full oversikt hvis du logger deg inn på elhub.no.
Noen kunder tror de har blitt dobbeltfakturert i overgangen fra gammel til ny strømleverandør. Ofte tror man at man har blitt fakturert for samme periode fra begge strømleverandørene, eller at begge selskapene har fakturert for den samme nettleien. Dette kan man enkelt sjekke ved å se på hvilke datoer faktureringen gjelder for – da viser det seg som regel at fakturaene gjelder for forskjellige datointervaller.
Hvis du fortsatt er usikker er det bare å kontakte oss, så tar vi en nærmere kikk for deg.
Strømregningen varierer gjennom året, og det kan være mange grunner til hvorfor beløpet endrer seg. Det er ikke uvanlig at fakturaen blir høyere når temperaturene synker, fordi det brukes mer strøm og strømprisene øker. Samtidig bruker man gjerne mer strøm i disse periodene, fordi man må bruke mer energi på å varme opp boligen sin.
Andre årsaker til økning i strømregningen kan være om du har flyttet til ny bolig, om nettleien har økt eller om du får levert strøm til en ekstra strømmåler som eksempelvis en hytte. Det kan også hende at du nylig har fått strøm og nettleie samlet på én regning.
Det kan også hende vi har beregnet for lavt forbruk i tidligere periode(r). Hvis nettleien også er blitt beregnet i den samme perioden, så vil denne også trolig ha vært fakturert for lite. Du vil da ende opp med å få etterslepet på en senere faktura.
For å få en forklaring på hvorfor nettopp din faktura er høyere enn forventet anbefaler vi deg å kontakte vår kundeservice, slik at vi kan ta en nærmere kikk på dette for deg.
Kort forklart er strømregningen delt i to: strøm og nettleie.
Har din netteier gjennomfaktureringsavtale med oss, får du nettleien på fakturaen fra oss. På strømregningen vi sender deg, kan du enkelt se hvordan strøm og nettleie er fordelt basert på forbruket ditt forrige måned.
Du vil alltid se spesifikasjonene for strømmen og for nettleien på fakturaen din fra oss.
Dersom du har fått en faktura med et tilgodebeløp på 200 kr eller mer, utbetales beløpet på fakturaens forfallsdato. Det kan ta 1 til 3 virkedager før du har pengene på konto. Dersom beløpet er under 200 kr vil det ikke utbetales automatisk, men føres mot neste faktura. Hvis du har avsluttet som kunde hos oss må du ta kontakt for å få beløper under 200 kr utbetalt.
Dersom du ønsker at vi utbetaler det tiligere, kan du ta kontakt med kundeservice på telefon 23006100 man - fre 09:00-16:00, eller sende en epost til kundeservice@fjordkraft.no
Du finner raskt og enkelt oversikt over alle fakturaene dine på Min side og i Fjordkraft-appen!
Her kan du:
Ja, du kan utsette en faktura så lenge du ikke har andre utestående fakturaer hos oss.
Dette ordner du enkelt i appen vår, eller på Min Side. Du kan endre forfallsdato på fakturaen så lenge den ikke har forfalt. Du kan utsette fakturaen i 30 dager fra opprinnelig forfallsdato. Det koster 29 kroner å utsette faktura hos oss. Dersom fakturaen har forfalt, eller du vil dele den opp, kan du kontakte kundeservice for å finne løsninger, men om den ikke har forfalt ennå kan du utsette den selv via Min side.
Gå til faktura på Min Side
Last ned Fjordkraft-appen
Kan jeg dele opp faktruaen min mer?
Dersom du har utsatt en faktura allerede og å dele den opp mer, kan du kontakte kundeservice så finner de gode løsninger for deg!
Ved betaling etter forfall vil det komme forsinkelsesrenter og purregebyr. Dette vil legges til på en senere faktura hos oss. Forsinkelsesrenten har siden 01.01.2024 vært på 12,50% per år.
I praksis betyr det at om man betaler en faktura på 1000,- kroner for sent, vil det etter 1 år koste deg 125,- kroner i renter. Om du betaler den samme fakturaen på 1000,- kroner 1 dag for sent innebærer dette en rentekostnad på 0,34 kroner.
Vi sender ut faktura så snart vi har mottatt alle verdier for strømmen og avregnet dette, i tillegg til at vi må vente på at netteier sender inn nettleien også. Dette skjer til forskjellige tider hver måned, som resulterer i at du som kunde får forskjellige forfallsdatoer måned til måned.
Faktura skal normalt sendes ut mellom den 5. - 15. i en måned, og forfall vil være 10 dager etter fakturaen er sendt til deg. Det betyr at forfallsdatoen kan være den 15. én måned, og være endret til den 13. neste måned.
Om du har papirfaktura kan du oppleve at fakturaen kommer tett opptil forfallsdato, spesielt rundt høytider og helligdager hvor postgangen kan være forsinket. Vi anbefaler derfor å opprette Avtalegiro slik at fakturaen betales automatisk ved forfall.
Hvis det skulle oppstå noen forsinkelser ved faktureringen din kan faktura kommer senere.
Dersom du trenger lenger tid for å betale, kan du utsette fakturaen via Min Side eller via kundeservice.
Vi tilbyr ikke fast forfallsdato.
Grunnen til at forfallsdatoen på strømregningen vil variere fra måned til måned, er at vi trenger informasjon om strømforbruket ditt fra netteieren din. Det sender de til oss på forskjellige datoer hver måned. Så snart vi har mottatt den informasjonen vi trenger for å lage fakturaen din, blir faktureringen satt i gang, og fakturaen laget.
Som kunde betaler man alltid strømmen på etterskudd, men Fjordkraft betaler for både strøm og nettleie før vi mottar betaling fra kundene våre. Det betyr at vi har en rentekostnad på strømmen fra vi betaler, til vi mottar betaling på fakturaene vi sender ut.
Siden det er viktig for oss å sende ut fakturaen så fort som mulig betyr dette at man ofte vil få forfall på fakturaen sin før den 20. hver måned. Vi forstår at det ikke er optimalt siden mange får lønn eller trygd den 20.
Om du har fått en tidligere forfallsdato enn ønsket kan du utsette forfall på fakturaen på Min side, dette koster 29,- kroner. Eventuelt kan du betale fakturaen noen dager etter forfall uten å utsette den, siden du får ikke purregebyr om du betaler fakturaen noen dager etter forfall, men vær obs på at du vil bli belastet forsinkelsesrente på din neste faktura.
Dersom du får feil i banken når du skal legge inn KID-nummer, og det ser ut som banken ikke godtar KID-nummeret du har skrevet, kan det være flere grunner til dette. Det kan for eksempel være at:
Hvis du har sjekket alle disse tingene og du får fremdeles ikke KID-nummeret godkjent i banken, kan du ta kontakt med kundesenteret vårt for hjelp til å finne ut hva som er problemet.
Det tar normalt 1 til 3 dager før betalingen din er registrert hos oss. I perioder kan det også være litt kø i systemene hvis mange har forfallsdato samme dag. Da kan det være forsinkelser på når betalingen din blir registrert i våre systemen.
Så lenge du ser at alt er betalt i nettbanken din er alt i orden, og etter hvert vil det stå "Betalt" på fakturaen din i appen og Min Side også.
Du kan se betalingsinformasjon for fakturaen din både i appen og inne på Min side. Det finner du ved å trykke på fakturaen det gjelder. Du kan også åpne hele fakturaen, og da finner betalingsinfromasjonen oppe i høyre hjørne.
Du kan se utestående faktura og forfallsdato både på Min side og i Fjordkraft-appen. Hvis du trenger mer informasjon om fakturaen kan du trykke på den, og se et vedlegg med kopi av faktura.
Hvis du er usikker på om betalingen din har gått gjennom, kan du sjekke dette på Min side eller i Fjordkraft-appen. Der får du full oversikt over hvilke fakturaer som er betalt og hvor mye som eventuelt gjenstår å betale. Du kan også hente ut en kopi av alle fakturaene dine.
Husk at det går normalt 1-3 virkedager før betalingen din vises.
Dersom du har overbetalt, og betalte mer enn 200,- for mye på fakturaen din, eller betalt samme faktura flere ganger (og denne var over 200,-), vil det automatisk tilbakebetales til samme kontonummer det ble betalt inn fra. Siden det kan ta 1 til 3 virkedager fra du betaler til vi mottar pengene, kan det ta inntil 6 virkedager fra du betaler til du har pengene tilbake på din konto.
Dersom beløpet er under 200,- kroner vil det automatisk føres mot neste faktura som et tilbodebeløp i stedet.
Hvis du opplever å få penger tilbakebetalt fra oss kan dette da skyldes at du har betalt for mye på din siste faktura. Om du har fått penger tilbake som du ikke kjenner igjen anbefaler vi å ta kontakt med kundeservice.
Det finnes flere mulige årsaker til at du har mottatt en purring. Den vanligste grunnen er at en faktura ikke er betalt innen forfallsdato. Purringen sendes normalt 16 dager etter opprinnelig forfallsdato.
Hvis du nylig har betalt fakturaen etter forfall, kan det hende at betalingen ennå ikke er registrert hos oss. Dette gjelder spesielt hvis betalingen ble gjort via bankoverføring, som kan ta opptil et par dager. I slike tilfeller kan utsendelsen av purringen, fra Intrum, ha skjedd før betalingen din ble registrert.
Vi anbefaler at du logger deg inn på Min Side og sjekker fakturaene og betalingsstatusen på dem. Skulle du trenge mer hjelp eller mistenker at noe er feil, kan du kontakte kundeservice som vil bistå deg.
Vår innfordringspartner er Intrum
Ja, du kan samle alle boligene dine på en og samme strømfaktura om du ønsker det. Man får som regel alltid en samlet faktura automatisk om man har strømavtake på flere adresser.
Hver bolig spesifiseres hver for seg på fakturaen når du har samlefaktura, slik at du alltid har kontroll på hvor mye strøm du har brukt på hver bolig, og hva du betaler for dem.
Om du foretrekker å få separate fakturaer for boligene dine går det også fint, vi kan splitte det opp i 1 faktura per bolig for eksempel.
Hvis du vil endre fra samlefaktura til splittet faktura, eller fra splittet faktura til samlefaktura, må du kontakte kundeservice, så hjelper de deg med dette.
Om du vil endre kontoen eller betalingskortet du betaler strømfakturaen din fra kan du endre dette i nettbanken din. Hvis du har Avtalegiro er dette knyttet mot en spesifikk konto, så Avtalegiro må enten avsluttes eller flyttes til den nye kontoen.
Hvis du ikke har Avtalegiro, men får fakturaene på eFaktura, kan du endre kontoen som betalingen går fra selv i nettbanken. Om du trenger hjelp til å endre hvilken konto det betales fra må du kontakte banken din, vi har ikke tilgang til å gjøre slike endringer dessverre.
Om du får fakturaene som eFaktura vil du få dem i Vipps også, så lenge du har aktivert dette på Vipps-kontoen din.
Vi tilbyr dessverre ikke direktebetaling via Vipps eller med bankkort. For å betale fakturaene dine må du betale med KID- og kontonummer i nettbanken, du finner betalingsinformasjonen din på Min side og i Fjordkraft-appen.
Når du betaler en faktura fra en utenlandsk bankkonto, må du normalt oppgi både IBAN og SWIFT/BIC-kode. IBAN er det internasjonale kontonummeret, mens SWIFT/BIC-koden identifiserer banken du utfører betalingen til.
Du finner både IBAN og SWIFT på side 1 av fakturaen din, helt nederst på siden.
Du kan risikere at strømmen blir stengt om strømfakturaene dine forblir ubetalt i en lengre periode, men så lenge du er kunde hos Fjordkraft vil ikke strømmen din stenges på grunn av ubetalte fakturaer, så lenge netteieren din har fått betalt for nettleie. Om du betaler for strøm og nettleie på samme faktura fra Fjordkraft så har vi betalt nettleien din til netteier, selv om du ikke har betalt din faktura ennå. Dette er fordi det til syvende og sist er netteier som har mulighet til å stenge strømmen din, Fjordkraft som leverandør har ikke mulighet til dette, selv om du ikke betaler fakturaene dine.
Det som først skjer om du har flere utestående fakturaer er at kundeforholdet ditt med Fjordkraft kan bli sagt opp. Det betyr ikke at strømmen din stenges, men at du fremover får strømmen din levert direkte fra netteier, såkalt leveringspliktig strøm. Om du ikke betaler strømfakturaene du får fra netteieren din når du er kunde hos dem, så kan du risikere at strømmen blir stengt.
Både strøm og nettleie betales for på etterskudd, vi tilbyr ikke at man betaler for strømmen sin på forskudd.
Strømmen du bruker i oktober for eksempel betaler du for i november.
Om du har tjenesten Forutsigbar betaling fra Steddi betaler du et jevnt beløp hver måned for å dekke deler av forbruket ditt, men dette er ikke det samme som forskuddsbetaling av strøm og nettleie.
AvtaleGiro er en avtale mellom deg og banken din.
Det er flere måter å bestille AvtaleGiro på:
Du mottar fortsatt faktura
Dersom du kun velger AvtaleGiro, vil vi fortsatt sende deg en kopi av strømregningen din i posten med spesifiksasjonene for beløpet som trekkes autoamtisk.
Om du vil unngå å få fakturagebyr kan du endre til e-postfaktura eller eFaktura. Dette ordner du enkelt på Min Side. Gå til forsendelsesmåte på Min Side.
AvtaleGiro betyr at regningene betales automatisk fra kontoen din ved forfall. I banken din velger du beløpsgrense og restriksjoner på antall trekk per måned.
Når du har AvtaleGiro vil du se på fakturaen vi sender deg at beløpet trekkes automatisk ved forfall. Du får alltid tilsendt fakturaen din slik at du kan se spesifikasjonene til hva du betaler for.
AvtaleGiro går mot en spesifikk konto, i forhold til eFaktura som sendes til alle bankene dine.
Når du har avtalegiro kommer trekket i nettbanken din, men ikke selve fakturaen din. Hvis du også ønsker at fakturaen i seg selv skal komme inn i nettbanken din må du endre sendemåte til eFaktura. Med avtalegiro kan du fremdeles motta faktura på både epost, papir eller eFaktura og eFaktura er den eneste som kommer direkte inn i banken din.
Det kan være flere grunner til at beløpet ikke ble trukket
Beløpsgrense
Den vanligste grunnen til at betalingen ikke har gått gjennom er fordi den månedlige beløpsgrensen på avtalen er for lav. Denne grensen er noe du velger selv når du lager ny AvtaleGiro-avtale i mobilbank eller nettbank. Du kan endre grensen når du vil. Det kan være lurt å sette en grense som du vet ikke vil være under beløpet strømregningene du mottar fra oss. Siden strømprisen er høyere på vinteren enn på sommeren kan det være lurt å sette et beløp som ivaretar vinterens streømregninger også.
Ikke dekning på konto
Det kan også være at det ikke var nok dekning på kontoen AvtaleGiroen er aktiv på, da beløpet skulle trekkes. Trekket vil førskes igjen litt senere, så da kan det være lurt å se at det er nok dekning på kontoen.
Ikke aktiv AvtaleGiro enda
Etter du bestiller AvtaleGiro, kan det ta noe tid før den faktisk er aktiv i banken. Derfor kan det hende at den fortsatt ventet på å bli aktiv da vår faktura forfalt. Da må fakturaen betales manuelt, men den neste fakturaen du får fra oss vil da blir trukket automatisk. Du kan sjekke på fakturaen fra oss om AvtaleGiroen er aktiv ved at det er et AvtaleGiro-ikon på den og at det står "Du har inngått avtale om AvtaleGiro med oss, og faktura blir trukket automatisk ved forfall."
Restriksjoner på antall trekk per måned
Vi har sendt to faktura med forfall i samme måned, og det er satt restriksjoner på antall trekk per måned. Vanligvis vil vi ha klart strømavregningen din, og motta nettleiebillaget ditt, innen den 15. hver måned. Men skulle det oppstå noen forsinkelser som for eksempel at netteier ikke har klart nettleien din før i slutten av måneden, vil forfallsdatoen din gå over i starten på neste måned. Om vi da sender deg neste faktura til normal tid neste måned, får du to forfall på samme måned. Derfor kan det være lurt å ha to trekk per måned på AvtaleGiro restriksjonene dine.
Dersom du ønsker å avslutte AvtaleGiroen du har hos oss, må du kontakte banken eller logge deg inn i nettbanken din. I nettbanken kan du finne den aktive AvtaleGiroen din og enkelt slette den. Kontakter du banken kan de slette den for deg.
eFaktura bestiller du i nettbanken din. Husk å først aktivere JTTA - Ja takk til alle. Deretter velger du eFaktura på Min side.
Er du ny kunde velger du eFaktura ved bestilling.
eFaktura betyr at du har elektronisk betaling i stedet for papirfaktura. Da vil du få en elektronisk faktura, og det eneste du trenger å gjøre er å godkjenne regningene i nettbanken. Hvis du vil unngå å få faktura levert i postkassen anbefaler vi at du i stedet bestiller eFaktura. Da slipper du også å betale fakturagebyr.
Du kan kombinere eFaktura med AvtaleGiro. Da blir regningene betalt automatisk og elektronisk, slik at du ikke trenger å foreta deg noe som helst.
eFaktura følger deg som person, og har ikke noen knytning til kontonummer eller en spesifikk bank. Det vil si at når eFakturaen din er klar vil den dukke opp i alle bankene du er kunde hos. Du velger selv hvilken bank/konto du vil betale den fra.
Hvis du bruker mobilappen Vipps har du sikkert lagt merke til at du får beskjed av Vipps når du mottar en ny eFaktura. Fjordkraft sender ikke regninger direkte i Vipps, men en eFaktura mottar du både i nettbanken og i Vipps. Det vil si at dersom du har opprettet avtale om eFaktura med oss, så vil regningen dukke opp både i nettbanken og i Vipps-appen. Du velger selv hvor du ønsker å betale den. Visning av eFaktura i Vipps kan du enkelt skru av i Vipps-appen.
Hvis du mottar en Vipps Regning, mottar du den kun i appen, og da må den betales der.
Hos oss kan du få nedbetaling på en faktura i opp til 90 dager etter originalt forfall, og opp til 3 avdrag. Ta kontakt med kundeservice dersom du ønsker nedbetalingsplan på en faktura.
Det vil påløpe forsinkelsesrenter ved nedbetalingsplan etter regjeringens til enhver tid gjeldende rentesatser. Ta kontakt med kundeservicen vår for mer detaljer.
Vi fakturerer månedlig, og fakturaen din vil som oftest være sendt til deg innen den 15. Som oftest får du fakturaen mellom den 5. og 10. dagen i måneden.
I starten av hver måned mottar vi forbruket ditt for måneden som nettopp var, som er grunnlaget for vår utregning av strømavregningen din. Forbruket ditt sendes over av netteieren din. I tillegg vil netteier lage nettleien din som vi også mottar dersom du har gjennomfakturering. Perioden du ser på fakturaen den måneden du mottar den, er altså forbruket du hadde foregående måned. Både strøm og nettleie faktureres altså månedlig, men vi fakturerer alltid på etterskudd.
Når alt vi trenger er på plass, vil vi umiddelbart produsere og sende fakturaen din til deg. Det kan variere fra måned til måned når vi sender den, avhengig av når alt vi trenger er på plass.
Du kan se forventet dato for faktura på Min Side
Inne på Min Side kan du gå inn på faktura-siden og se når din neste faktura er forventet at kommer og et estimat på hva kostnaden på den er. Visningen for forventet fakturadato dukker opp den 1. dagen hver måned, og forsvinner igjen når vi har sendt deg selve fakturaen din. Logg inn på Min Side og sjekk den ut!
Det kan være flere grunner til at du ikke har fått fakturaen din:
Husk at du nå kan se forventet faktureringsdato på Min Side!
Dette endrer du enkelt inne på Min side. Her kan du velge om du for eksempel vil ha eFaktura eller motta faktura på e-post. Du kan også endre fakturaadressen din, eller oppdatere e-postadressen du ønsker å få tilsendt fakturaen din til på Min side.
Din forrige strømleverandør vil sende deg strømregning for perioden frem til vi begynner å levere strøm til deg. Vi sender deg strømregning for perioden fra datoen vi starter å levere strømmen din.
Hvis du blir Fjordkraft-kunde tidlig i måneden, kan den første regningen fra oss bestå av kun nettleie. Det er fordi netteieren din sender regning for nettleie til strømleverandøren din ved hver månedslutt. Siden vi er strømleverandøren, sendes den til oss og vi fakturerer deg. Regningen din for neste måned vil inneholde både nettleie og strøm fra datoen du ble kunde hos oss.
Dersom netteieren din ikke har gjennomfakturering med oss, vil du motta en egen regning for nettleien fra dem.
Fakturaadressen er den adressen vi bruker til å sende fakturaene til deg, om du får fakturaene på papir i posten.
Denne adressen kan du oppdatere på Min side, på fanen "Faktura". Velg deretter "Innstillinger for strømfaktura", her kan du trykke på "Endre fakturaadresse" for å oppdatere til riktig adresse.
Du kan også kontakte kundeservice for å få hjelp til å endre fakturaadressen din.
Dersom det er feil navn på fakturaen, må du ta kontakt med kundeservice. Dette kan oppstå dersom du er verge for noen, og navnet ditt er det eneste navnet som står der eller at ditt navn ikke står oppført som c/o.
Dersom du har byttet til en annen leverandør, vil vi sende deg en siste faktura som går frem til datoen du avsluttet hos oss.
Kan komme to tette fakturaer
Vi sender som oftest ut siste faktura til deg kort tid etter du avsluttet som kunde. Dersom du nylig mottok faktura for forrige periode, kan du oppleve to fakturaer fra oss på kort tid. Dette er kun fordi du har avsluttet som kunde hos oss, og vi må sende ut siste periode som går frem til opphørsdato.
Kan komme uten nettleien
Noen ganger sender netteier nettleien for ny periode, til den nye leverandøren din. Derfor kan det være at faktura fra oss, kun inneholder strømdelen for støm brukt hos oss frem til du avsluttet. Da får du nettleien på fakturaen fra din nye leverandør.
Nettleien og strøm kan komme separat
Det hender også at vi har sendt deg siste faktura på strømdelen fra oss, men så kommer nettleien for siste periode fra netteier til oss litt etterpå. Da sender vi deg også denne, så da får du to fakturaer fra oss på kort tid som skal betales. Dette forsøker vi å unngå, men noen ganger kommer nettleien for sent til at vi kan samle det på én faktura.
Finn ut mer om Fjordkraft-appen. Spørsmål og svar om innlogging, smarte tjenester og strømsparing i appen.
Finn ut mer om bestillinger på strøm, oppsigelse av strøm, og bestilling av strøm til ditt nye hjem hvis du har flyttet.
Finn ut mer om tjenestene våre. Spørsmål og svar om produkter som StrømSmart, fordelspoeng, Trumf, verving mm.
Finn ut mer om pulsmåleren. Spørsmål og svar om aktivering, bruk og sanntidsmåling av strøm.
Finn ut mer om solcellepanel. Spørsmål og svar om solkonto og salg av egenprodusert strøm.
Finn ut mer om strømforbruk. Spørsmål og svar om måleravlesning, forbruk og strømmåleren.
Finn ut mer om strøm og nettleie. Spørsmål og svar om nettselskap, strømleverandør og elsertifikat.
Trenger du å sjekke en faktura, finne ut noe om strømavtalen din eller gjøre endringer? Finn det du trenger i Min side.
Åpent alle hverdager 9-16