– Fornøyde kunder er det aller viktigste for oss
Strøm kan være innviklet å forstå og spørsmålene mange. Da er det godt å vite at hjelpen aldri er langt unna.
På det prisvinnende kundesenteret til Fjordkraft sitter kunderådgiver Madeleine og kollegaene parat til å svare på alt du måtte lure på.
– Ingen spørsmål er for dumme. Vi er her for å hjelpe, fastslår hun med et trygt smil.
Fjordkrafts kunderådgivere har stålkontroll på alt fra spotpris og solcellepanel til smartlading og gode strømsparetips.
Madeleine forteller at mange strømkunder nå lurer på hvordan de best mulig kan forberede seg for den kalde årstiden.
– Spørsmålene vi får varierer veldig utifra sesong og hvordan strømprisen er. Når det begynner å bli kaldere ute, er det blant annet en god del som lurer på hvilke strømavtale vi anbefaler, sier hun videre.
Til stede i alle kanaler
Når du kontakter Fjordkrafts kundeservice, kan du være sikker på å få svar på det du måtte lure på. Kunderådgiverne får du fatt i både på telefon, chat, e-post og Facebook.
– Vi har et stort og lett tilgjengelig kundesenter som sitter på en enorm kompetanse om produktene våre, sier Irene Fauskanger, direktør for kundeservice.
De siste årene har Fjordkraft vunnet flere priser for det solide kundesenteret. Det er naturlig nok kundeservicedirektøren svært fornøyd med.
Er her for kundene
Fornøyde kunder er det aller viktigste for Fjordkraft. For å ivareta dem på best mulig måte, satser de derfor stort på kundesenteret sitt.
– Fjordkraft er markedsledende i bransjen, og da er det selvsagt viktig for oss at vi er skikkelig gode på kundeservice også, sier Fauskanger videre.
Det legges ned mye arbeid med å gi kunderådgiverne en bred og omfattende opplæring. Dette sikrer at kundene får pålitelig og kvalifisert hjelp når de trenger det.
– Kundene kan føle seg trygge på veiledningen de får fra våre dyktige rådgivere, sier Fauskanger og legger til:
– Rådgiverposisjonen er svært viktig for oss. Ikke nøl med å ta kontakt hvis du lurer på noe. Vi kan svare på alt fra hvilken strømavtale som passer deg best til hvordan du kan optimalisere strømforbruket ditt. Og mye mer!
Tips fra kunderådgiveren
Etter fjorårets endringer i nettleien er det viktig å forstå at strømprisene nå svinger gjennom døgnet. Hvis du fortsatt ikke har tilpasset deg, er det på høy tid å tenke annerledes om strømforbruket.
– Mange har mye å spare på å endre bittelitt på vanene sine. Nettleien blir lavere hvis du flytter noe av strømforbruket til de billigere timene på kveld eller natt, sier kunderådgiver Camilla.
Hennes beste strømsparetips er å bruke appen aktivt og ta i bruk Fjordkraft puls.
– Pulsmåleren er en liten boks du kobler til strømmåleren som gjør at du kan følge med på forbruket ditt i sanntid, forklarer hun.
Bruker du for mye strøm samtidig, kan du få et varsel i appen om det. Da kan du justere strømforbruket ditt og passe på at du ikke havner opp et trinn og dermed får økt nettleiekostnad.
Markedsplass og mobil
Fjordkrafts kunderådgivere beskriver selskapet som et godt sted å jobbe med et flott arbeidsmiljø.
– Vi er en herlig blanding ansatte med ulike aldre og personlighetstyper som er flinke til å hjelpe hverandre. Skulle en av kunderådgiverne for eksempel være usikker på hva han eller hun skal svare en kunde, er det alltid noen i nærheten å spørre, sier Camilla.
Ikke bare er Fjordkraft en nasjonal strømleverandør til de tusen hjem og til store og små arbeidsplasser: De leverer også rimelige mobilabonnementer, tilbyr gode kundefordeler samt en rekke smarte produkter for alle som er opptatt av klima og miljø.
– Den dyktige kundeserviceavdelingen vår kan derfor hjelpe med mye mer enn bare strømavtalen. Vi er utrolig stolte over å ha et kundesenter som er blant de ledende i Norge, føyer kundeservicedirektør Irene Fauskanger til.
Få en god strømavtale
Vi hjelper deg gjerne å finne den strømavtalen som passer for deg.