App
Finn ut mer om Fjordkraft-appen. Spørsmål og svar om innlogging, smarte tjenester og strømsparing i appen.
StrømSmart er en tjeneste i appen som hjelper deg å spare
Tjenesten koster 29 kr per måned og har ikke bindingstid.
Hva er inkludert?
Som kunde hos oss har du automatisk tilgang til Fjordkraft-appen. Neste nivå er StrømSmart – og med StrømSmart+ får du full pakke. Her er en oversikt over du hva du får:
StrømSmart
StrømSmart gir deg tilgang til smarte verktøy i appen – som hjelper deg å bruke strømmen når den er billig. Tjenesten har ingen bindingstid. Dette er inkludert i StrømSmart:
Disse tjenestene er ikke inkludert i StrømSmart, og hører til tjenesten StrømSmart+
Du bestiller StrømSmart ved å logge deg inn på Min Side. Der går du inn på Tjenester og trykker på bestill på StrømSmart. Du kan lese alt om tjenesten der inne og se vilkår før du bestiller.
Du kan også kontakte vårt kundesenter på telefon 23006100 man til fre 09:00 til 16:00, så vil de hjelpe deg med bestillingen. Husk å laste ned appen vår for å ta i bruk alle tjenestene du får med StrømSmart!
Du avslutter tjenesten slik:
Vi ser over alt at vi ikke er alene, det å ha en god app som gir kunder innsyn i eget forbruk er den store fokusen hos de aller fleste strømleverandørene. Vår fokus på å være kundens rådgiver, og kundeløftet vårt: "Vi gir deg mer for pengene og hjelper deg til en enklere hverdag!" gjør at vi ønsker å levere den beste appen for kundene våre.
Dette gjør at det investeres sterkt i utvikling av digitale tjenester til kundene våre. Vi har allerede veldig mange gode tjenester til kundene våre men har hittil ikke tatt noen kostnad for dem. Å drive med utvikling er noe som har en kostnad for oss, og ved å ta betalt for diverse tjenester kan vi fortsette å satse på å lage nye tjenester til kundene våre, som hjelper kundene å spare penger.
Dette betyr at tjenester som spotprisprognose, smartlading, analyser, etc. nå har en kostnad. Denne kostnaden kan dog spares godt inn igjen ved å ta i bruk løsningene som hjelper deg til å spare penger på strømmen du bruker.
Du finner alltid vilkår for strømavtaler og tjenester du har, inne på Min Side.
Du kan trykke her for å lese vilkårene til StrømSmart:
StrømSmart+ er en tjeneste i appen som hjelper deg å spare
Tjenesten koster 49 kr per måned og har 6 måneders bindingstid.
Hva er inkludert?
Som kunde hos oss har du automatisk tilgang til basistjenestene i Fjordkraft-appen uten kostnader. Neste nivå er StrømSmart, og med høyeste nivå StrømSmart+ får du full pakke. Her er en oversikt over hva du får med StrømSmart+ :
Pulsmåleren er inkludert. Derfor koster det penger å si opp innenfor bindingstiden. Bruddgebyret blir maksimalt 795 kr, og beregnes etter hvor lenge du har hatt tjenesten.
Du bestiller StrømSmart+ ved å logge deg inn på Min Side. Der går du inn på Tjenester og trykker på bestill på StrømSmart+. Du kan lese alt om tjenesten der inne og se vilkår før du bestiller.
Du kan også kontakte vårt kundesenter på telefon 23006100 man til fre 09:00 til 16:00, så vil de hjelpe deg med bestillingen. Husk å laste ned appen vår for å ta i bruk alle tjenestene du får med StrømSmart+!
Du avslutter tjenesten slik:
Vi ser over alt at vi ikke er alene, det å ha en god app som gir kunder innsyn i eget forbruk er den store fokusen hos de aller fleste strømleverandørene. Vår fokus på å være kundens rådgiver, og kundeløftet vårt: "Vi gir deg mer for pengene og hjelper deg til en enklere hverdag!" gjør at vi ønsker å levere den beste appen for kundene våre.
Dette gjør at det investeres sterkt i utvikling av digitale tjenester til kundene våre. Vi har allerede veldig mange gode tjenester til kundene våre men har hittil ikke tatt noen kostnad for dem. Å drive med utvikling er noe som har en kostnad for oss, og ved å ta betalt for diverse tjenester kan vi fortsette å satse på å lage nye tjenester til kundene våre, som hjelper kundene å spare penger.
Dette betyr at tjenester som spotprisprognose, smartlading, analyser, etc. nå har en kostnad. Denne kostnaden kan dog spares godt inn igjen ved å ta i bruk løsningene som hjelper deg til å spare penger på strømmen du bruker.
Du finner alltid vilkår for strømavtaler og tjenester du har, inne på Min Side.
Du kan trykke her for å lese vilkårene til StrømSmart+:
Her ser du fremgangsmåten for å registrere Trumfbonusen din
Hvis du allerede er kunde hos oss er det eneste du trenger å gjøre, å logge inn på Min Side og starte Trumf-sparingen. Inne på Min Side går du til "Tjenester" så finner du Trumf der og kan aktivere. Du kan ikke aktivere Trumf-bonusen i appen vår, kun på Min Side.
Du velger selv hvilken Trumf-konto eller Trumf-kort du kobler Fjordkraft-avtalen din til. Når du skal aktivere Trumf-sparing på Min side må du logge inn med den Trumf-kontoen du vil koble til, så om du ønsker å koble til samboer eller ektefelle sin konto for eksempel er det helt i orden. Bare vær obs på at du ikke kan koble flere Trumf-kontoer til kundeforholdet ditt.
Dersom du er helt ny kunde kan du bestille strøm med Trumf aktivert, så får du også velkomstbonus dersom den aktuelle måleren ikke har vært hos oss de siste 12 månedene. Du finner avtalen her.
Er du allerede kunde og har aktivert Trumf-bonus, vil Trumf-bonusen for strømforbruket ditt blir overført til Trumf-kontoen din én gang i måneden, etter at du har fått strømregningen fra oss. Overføringen skjer normalt i slutten av måneden. Du vil ikke se Trumf-bonusen på fakturaen fra oss, men finner den på Trumf-kontoen din.
Om du nettopp har registrert Trumf-sparing på Min side vil du normalt få neste overføring av Trumf-bonus i slutten av neste måned. Ta gjerne kontakt med kundeservice om det har gått mer enn 1 måned og du fortsatt ikke har fått Trumf-bonus fra Fjordkraft.
Velkomstbonusen fra Trumf utbetales normalt samme dag som avtalen med Fjordkraft starter. Om du har valgt at strømavtalen skal starter om 14 dager vil du vanligvis få velkomstbonusen på Trumf-kontoen din om 14 dager også.
Er du ny kunde og bestilte strømavtale med Trumf-bonus, vil velkomstbonusen komme inn på Trumf-kontoen din kort tid etter at bestillingen din er ferdig behandlet, og du har blitt kunde.
Grunnlaget for Trumf-bonusen er summen av strømutgiftene dine, fratrukket strømstøtten fra staten. Eventuelle tilleggstjenester du har fra Fjordkraft blir inkludert i strømutgiftene, og danner grunnlaget for 1 % Trumf-bonus.
Det gis ikke Trumf-bonus på nettleie. Trumf-bonusen overføres automatisk til Trumf-kontoen din, uten at du trenger å gjøre noe.
Du får både 1 % Trumf-bonus og velkomstbonus på inntil fem strømavtaler hvis du er ny strømkunde hos oss. Er du allerede strømkunde hos oss på måleren får du ikke velkomstbonus, men 1 % Trumf-bonus. Merk at strømavtalene gjennom Fjordkraft er forbeholdt privatkunder.
Hvis du er kunde, eller har vært kunde de siste 12 månedene mottar du ikke startbonusen. Likevel kan du spare 1 % i måneden på strømforbruket ditt. Du beholder strømavtalen du har i dag uten ekstra kostnad, alt du trenger å gjøre er å logge inn og starte Trumf-sparingen.
Hver måned du er kunde hos oss blir 1 % av beløpet du har betalt for strøm overført til din Trumf-konto. Bonusen gjelder for strømforbruket ditt, minus den delen som dekkes av kompensasjonsordningen for strøm. Bonusen dekker heller ikke nettleie.
Bestiller du tilleggstjenester som Norsk Vannkraft eller Strømforsikring får du bonus for dette også. Trumf-bonusen overføres automatisk, uten at du trenger å gjøre noe.
Du kan ikke se Trumf-bonusen din på fakturaen, men du finner dem på Trumf-kontoen din. På Min side kan du se hvor mye Trumf-bonus du har spart opp per måned, og totalt for hele perioden du har hatt Trumf-sparing aktivert.
Poengene overføres automatisk etter at du har fått strømregningen fra oss, uten at du trenger å gjøre noe.
Du beholder Trumf-bonusen din uansett hvilken strømavtale du bytter til hos oss.
Du får Trumf-bonus så lenge måleren som Trumf er knyttet opp mot, er aktiv hos oss. Dersom du flytter bør du også aktivere Trumf på din nye måler slik at du fortsette å få bonus så lenge du er kunde.
Du tjener fordelspoeng ved å verve venner. For å verve sender du din unike vervelenke til de du vil verve. Da får både du og den som blir kunde fordelspoeng verdt 500 kroner. Du tjener også poeng hver gang du handler noe på Fjordkraft Markedsplass eller på Fjordkraft Netthandel. Gå til «Fordelspoeng» på Min Side, og start å tjene poeng!
For å bruke fordelspoeng, vervepremie eller bonus du har fått i forbindelse med verving eller kjøp på Markedsplassen, må du gjøre følgende:
Fordelspoeng/fordelsbonus må ikke forveksles med Trumfbonus.
Du velger selv om du vil bruke poengene til å betale strømregningen, eller når du handler smarte produkter på Fjordkraft Markedsplass.
Når du velger å betale strømregningen med fordelspoeng, blir det beløpet trukket fra neste faktura. Hvis fakturaen allerede er laget, kommer fratrekket i stedet på regningen du får neste måned.
Dersom du har valgt et høyere beløp for trekket av fordelspoeng, enn strømregningen din ble på, blir resten trukket fra på neste faktura.
Når du går til kassen på Fjordkraft Markedsplass, får du et valg om å bruke fordelspoeng. Her skriver du inn hvor mange poeng du vil, så trekkes det fra på summen.
På Fjordkraft Markedsplass tjener du fordelspoeng verdt minst 1 % av prisen – uansett hvilket produkt du kjøper. Hvert produkt er merket med hvor mange poeng du tjener, og i kassen får du full oversikt.
Når du verver noen får du og den du vervet automatisk Fordelspoeng så snart bestillingen deres er godkjent og fullført.
Vær obs på at disse kriteriene må være oppfylt for at dere skal få vervepremie:
Om du har vervet noen, men ikke fått vervebonus i form av Fordelspoeng, kan det hende et av kriteriene nevnt over ikke er oppfylt. Sjekk gjerne med den du vervet at de faktisk har blitt Fjordkraft kunde, og om de har fått poeng. Får de vervebonus, vil du også få vervebonus!
Ta eventuelt kontakt med kundesenteret vårt om du har sjekket at alle kriteriene er oppfylt, men du allikevel ikke har fått vervebonus.
Logg inn på Min Side og velg Fjordkraft Fordel. Der finner du all informasjon om fordelspoeng, saldo. Du kan også se hvordan du tjener og bruker poeng.
Det tar omtrent 12 dager fra du ble kunde hos oss til du får Fordelspoengene på fordelskontoen din. Hvis du fortsatt venter på poengene, er det bare til å ringe oss. Vi hjelper deg gjerne. Du og den du verver må altså være kunde i minimum 12 dager for å få vervepoengene.
Ja, du kan bli vervet så lenge du ikke har blitt vervet tidligere på samme adresse. Du kan heller ikke ha vært kunde hos oss på adressen det gjelder i løpet av de siste tre månedene.
Du får Fordelspoengene når du har vært kunde i mer enn 14 dager.
Om du har strøm fra Fjordkraft hjemme, og skal bli kunde hos Fjordkraft på hytten også for eksempel, kan du verve deg selv slik at du får vervebonus. Du får riktignok bare 1 vervebonus når du verver deg selv, du får ikke vervebonus 2 ganger.
Du kan verve så mange du vil. Faktisk kan du verve samme venn flere ganger hvis hen for eksempel har bolig og hytte.
Norsk Vannkraft gir støtte for produksjon av vannkraft fra et kraftverk nær deg.
Med Norsk Vannkraft kan du være trygg på at det lages like mye strøm fra et lokalt vannkraftverk som du selv bruker. Dette gir deg som kunde kontroll på hva du betaler for, samtidig som det øker etterspørselen etter fornybar energi. Norsk Vannkraft koster 11,9 øre/kWh.
Fordi strømmen alltid tar korteste vei, kan ingen si med sikkerhet hvor strømmen i stikkontakten din kommer fra. Denne tjenesten endrer altså ikke hvilken strøm du får i stikkontakten hjemme – men gir deg en trygghet om at du støtter en lokal vannkraftprodusent.
Du finner alltid vilkår for strømavtaler og tjenester du har, inne på Min Side.
Du kan trykke her for å lese vilkårene til Norsk Vannkraft:
Lurer du på noe mer om Norsk Vannkraft finner du all informasjon her:
Forsikringen koster 2 kroner per dag.
Strømforsikring er en tilleggstjeneste som gir deg en ekstra trygghet i hverdagen. Du får færre bekymringer dersom du blir syk, arbeidsledig eller opplever å måtte betale egenandel for elektriske feil. Strømforsikring gir deg flere enkle fordeler:
Mer om forsikringen:
Forsikringen gjelder 12 måneder tilbake i tid. Det vil si at dersom du har vært sykemeldt, arbeidsledig eller har opplevd feil på det elektriske anlegget det siste året, kan du få penger tilbake.
Du melder skade ved å fylle ut skademeldingskjema på sedgwick.com.
Logg inn med passord.
Access Code: Dinskade
Strømforsikring er en valgfri tilleggstjeneste, og kan avsluttes når som helst.
Du kan avslutte strømforsikringen selv på Min side, eventuelt kan du kontakte kundeservice slik at de kan hjelpe deg å avslutte tjenesten.
Det er ingen bindingstid på tjenesten, så den kan avsluttes øyeblikkelig om du ønsker det.
Når du har sendt inn en forsikringssak og fått denne godkjent er det et par scenarioer i forbindelse med fakturering. Strømforsikringen du har fått godkjennelse for kan utbetales, eller gå mot fremtidige faktura for å dekke disse. Dette vil variere, og tas vurdering på løpende. Du kan kontakte kundeservicen vår for å sjekke statusen for din spesifikke sak når det kommer til hvordan fakturering og betaling vil fungere.
Ja, det har vi! Markedsplassen eies og driftes av Fjordkraft og ble lansert i januar 2021. Her finner du en mengde smarte produkter for lavutslippssamfunnet.
Du trenger ikke være kunde for å handle på Markedsplass, men man får ofte fordeler i form av rabatterte pris på Markedsplass om man er Fjordkraft-kunde.
På Fjordkraft Markedsplass finner du et stort utvalg av produkter, som blant annet:
Produktene selges av ulike samarbeidspartnere, blant annet Elbilgrossisten, Teleoutlet, og DEFA.
Om det lønner seg med varmepumpe til din bolig eller ikke avhenger i stor grad av hvordan boligen varmes opp i dag, og hvor stort oppvarmingsbehov boligen har.
En bolig som utelukkende varmes opp av elektroniske kilder som varmekabler og panelovner for eksempel, vil ofte kunne varmes opp mer effektivt og rimeligere ved bruk av en varmepumpe.
Hvis du er usikker på om varmepumpe er en god investering for deg og din bolig anbefaler vi at du tar kontakt med selgerne våre på Fjordkraft Markedsplass. De kan hjelpe med å finne ut hvilket behov du har, og eventuelt hvilken varmepumpe du bør velge.
Vi har enkelte ganger tilbud og kampanjer på Markedsplassen vår på produkter som varmepumper, elbilladere, mobiltelefoner og annet. Du kan alltids sjekke kampanjene direkte på Markedsplassen vår.
Finn ut mer om Fjordkraft-appen. Spørsmål og svar om innlogging, smarte tjenester og strømsparing i appen.
Finn ut mer om strømregningen. Spørsmål og svar om betaling, AvtaleGiro og eFaktura.
Finn ut mer om bestillinger på strøm, oppsigelse av strøm, og bestilling av strøm til ditt nye hjem hvis du har flyttet.
Finn ut mer om pulsmåleren. Spørsmål og svar om aktivering, bruk og sanntidsmåling av strøm.
Finn ut mer om solcellepanel. Spørsmål og svar om solkonto og salg av egenprodusert strøm.
Finn ut mer om strøm og nettleie. Spørsmål og svar om nettselskap, strømleverandør og elsertifikat.
Finn ut mer om strømforbruk. Spørsmål og svar om måleravlesning, forbruk og strømmåleren.
Trenger du å sjekke en faktura, finne ut noe om strømavtalen din eller gjøre endringer? Finn det du trenger i Min side.
Åpent alle hverdager 9-16
Du hører fra oss innen 1-2 virkedager.