Hvorfor er det forskjellig forfallsdato hver måned?
Vi sender ut faktura så snart vi har mottatt alle verdier for strømmen og avregnet dette, i tillegg til at vi må vente på at netteier sender inn nettleien også. Dette skjer til forskjellige tider hver måned, som resulterer i at du som kunde får forskjellige forfallsdatoer måned til måned.
Faktura skal normalt sendes ut mellom den 5. - 15. i en måned, og forfall vil være 10 dager etter fakturaen er sendt til deg. Det betyr at forfallsdatoen kan være den 15. én måned, og være endret til den 13. neste måned.
Om du har papirfaktura kan du oppleve at fakturaen kommer tett opptil forfallsdato, spesielt rundt høytider og helligdager hvor postgangen kan være forsinket. Vi anbefaler derfor å opprette Avtalegiro slik at fakturaen betales automatisk ved forfall.
Hvis det skulle oppstå noen forsinkelser ved faktureringen din kan faktura kommer senere.
Dersom du trenger lenger tid for å betale, kan du utsette fakturaen via Min Side eller via kundeservice.