Spørsmål og svar Trumf

Trumf

Hvordan registrerer jeg Trumf?

Her ser du fremgangsmåten for å registrere Trumfbonusen din

Hvis du allerede er kunde hos oss er det eneste du trenger å gjøre, å logge inn på Min Side og starte Trumf-sparingen. Inne på Min Side går du til "Tjenester" så finner du Trumf der og kan aktivere. Du kan ikke aktivere Trumf-bonusen i appen vår, kun på Min Side.

Om du har problemer med å aktivere Trumf-sparing anbefaler vi at du tar kontakt med kundeservice, så kan de hjelpe deg med dette.

Du velger selv hvilken Trumf-konto eller Trumf-kort du kobler Fjordkraft-avtalen din til. Når du skal aktivere Trumf-sparing på Min side må du logge inn med den Trumf-kontoen du vil koble til, så om du ønsker å koble til samboer eller ektefelle sin konto for eksempel er det helt i orden. Bare vær obs på at du ikke kan koble flere Trumf-kontoer til kundeforholdet ditt.

Gå til Trumf på Min Side

Dersom du er helt ny kunde kan du bestille strøm med Trumf aktivert, så får du også velkomstbonus dersom den aktuelle måleren ikke har vært hos oss de siste 12 månedene. Du finner avtalen her. 

Har du problemer med registreringen?

Dersom du opplever problemer med registrering av Trumf må du ta kontakt med kundeservice. De vil hjelpe deg med registreringen, og melde det videre sersom det er krøll i systemet. 

Hvordan registrerer jeg Trumf-bonus igjen etter jeg har flyttet?

Om du mangler Trumf-bonus på en av boligene dine, for eksempel fordi du nylig har flyttet til en ny adresse, eller du har lagt til en ekstra bolig, så kan du ta kontakt med kundeservice for å få hjelp til å registrere Trumf-bonus på alle boligene dine. 
De vil kunne legge til månedlig sparing av Trumf på alle anleggene dine. Trumf-bonusen blir dessverre ikke videreført automatisk når du flytter, men kundeservice kan ordne dette manuelt slik at du får Trumf-bonus fra og med den dagen avtalen din startet opp på ny adresse.

Når får jeg bonusen fra Fjordkraft på min Trumf-konto?

Er du allerede kunde og har aktivert Trumf-bonus, vil Trumf-bonusen for strømforbruket ditt blir overført til Trumf-kontoen din én gang i måneden, etter at du har fått strømregningen fra oss. Overføringen skjer normalt i slutten av måneden. Du vil ikke se Trumf-bonusen på fakturaen fra oss, men finner den på Trumf-kontoen din.

Om du nettopp har registrert Trumf-sparing på Min side vil du normalt få neste overføring av Trumf-bonus i slutten av neste måned. Ta gjerne kontakt med kundeservice om det har gått mer enn 1 måned og du fortsatt ikke har fått Trumf-bonus fra Fjordkraft.

Velkomstbonusen fra Trumf utbetales normalt samme dag som avtalen med Fjordkraft starter. Om du har valgt at strømavtalen skal starter om 14 dager vil du vanligvis få velkomstbonusen på Trumf-kontoen din om 14 dager også.

Er du ny kunde og bestilte strømavtale med Trumf-bonus, vil velkomstbonusen komme inn på Trumf-kontoen din kort tid etter at bestillingen din er ferdig behandlet, og du har blitt kunde. 

Hvordan blir Trumf-bonusen beregnet?

Grunnlaget for Trumf-bonusen er summen av strømutgiftene dine, fratrukket strømstøtten fra staten. Eventuelle tilleggstjenester du har fra Fjordkraft blir inkludert i strømutgiftene, og danner grunnlaget for 1 % Trumf-bonus.

Det gis ikke Trumf-bonus på nettleie. Trumf-bonusen overføres automatisk til Trumf-kontoen din, uten at du trenger å gjøre noe.

 

Slik beregnes Trumf-bonusen

Jeg har flere strømavtaler. Får jeg Trumf-bonus på alle?

Du får både 1 % Trumf-bonus og velkomstbonus på inntil fem strømavtaler hvis du er ny strømkunde hos oss. Er du allerede strømkunde hos oss på måleren får du ikke velkomstbonus, men 1 % Trumf-bonus. Merk at strømavtalene gjennom Fjordkraft er forbeholdt privatkunder.

Jeg er allerede Fjordkraft-kunde. Får jeg velkomstbonus?

Hvis du er kunde, eller har vært kunde de siste 12 månedene mottar du ikke startbonusen. Likevel kan du spare 1 % i måneden på strømforbruket ditt. Du beholder strømavtalen du har i dag uten ekstra kostnad, alt du trenger å gjøre er å logge inn og starte Trumf-sparingen.

Hva tjener jeg bonus på?

Hver måned du er kunde hos oss blir 1 % av beløpet du har betalt for strøm overført til din Trumf-konto. Bonusen gjelder for strømforbruket ditt, minus den delen som dekkes av kompensasjonsordningen for strøm. Bonusen dekker heller ikke nettleie.

Bestiller du tilleggstjenester som Norsk Vannkraft eller Strømforsikring får du bonus for dette også. Trumf-bonusen overføres automatisk, uten at du trenger å gjøre noe.

Se eksempel på beregning her.

Hvor kan jeg se at jeg får Trumf-bonus?

Du kan ikke se Trumf-bonusen din på fakturaen, men du finner dem på Trumf-kontoen din. På Min side kan du se hvor mye Trumf-bonus du har spart opp per måned, og totalt for hele perioden du har hatt Trumf-sparing aktivert. 

Poengene overføres automatisk etter at du har fått strømregningen fra oss, uten at du trenger å gjøre noe.

Hva skjer hvis jeg bytter til en annen strømavtale fra Fjordkraft?

Du beholder Trumf-bonusen din uansett hvilken strømavtale du bytter til hos oss.

Hvor lenge får jeg Trumf-bonus?

Du får Trumf-bonus så lenge måleren som Trumf er knyttet opp mot, er aktiv hos oss. Dersom du flytter bør du også aktivere Trumf på din nye måler slik at du fortsette å få bonus så lenge du er kunde.

Har du andre spørsmål?

  • App

    Finn ut mer om Fjordkraft-appen. Spørsmål og svar om innlogging, smarte tjenester og strømsparing i appen.

  • Faktura

    Finn ut mer om strømregningen. Spørsmål og svar om betaling, AvtaleGiro og eFaktura.

  • Bestilling og flytting

    Finn ut mer om bestillinger på strøm, oppsigelse av strøm, og bestilling av strøm til ditt nye hjem hvis du har flyttet.

  • Produkter og tjenester

    Finn ut mer om tjenestene våre. Spørsmål og svar om produkter som StrømSmart, fordelspoeng, Trumf, verving mm.

  • Pulsmåler

    Finn ut mer om pulsmåleren. Spørsmål og svar om aktivering, bruk og sanntidsmåling av strøm.

  • Solkonto og solceller

    Finn ut mer om solcellepanel. Spørsmål og svar om solkonto og salg av egenprodusert strøm.

  • Strøm og nettleie

    Finn ut mer om strøm og nettleie. Spørsmål og svar om nettselskap, strømleverandør og elsertifikat.

  • Strømforbruk

    Finn ut mer om strømforbruk. Spørsmål og svar om måleravlesning, forbruk og strømmåleren.

En ung kvinne ser på mobiltelefonen sin

I Min side får du oversikt

Trenger du å sjekke en faktura, finne ut noe om strømavtalen din eller gjøre endringer? Finn det du trenger i Min side.

Gå til Min side

  • Ring 23 00 61 00

    Åpent alle hverdager 9-16

  • Send e-post

    Du hører fra oss innen 1-2 virkedager.

WEB01