Pulsmåleren fungerer ikke, hvordan feilsøker jeg?

Er HAN-porten åpnet?
HAN-porten må være åpnet for at pulsmåleren skal motta informasjon. Hos de fleste nettleverandørene kan dette gjøres på Min side hos netteier. Her kan du også sjekke om HAN-porten er åpen eller ikke. Det varierer fra netteier til netteier hvor lang tid dette kan ta - alt fra noen minutter til noen dager.

Plugg pulsmåleren ut og inn av HAN-porten
Om HAN-porten er åpnet, kan du forsøke å plugge den ut og inn i HAN-porten igjen.
Det er en knapp på undersiden av pulsmåleren som du kan holde inne i 10 sekunder for å resette enheten. Etter 4-5 minutter kan du sjekke om du får kontakt med pulsmåleren.

Pulsmåleren lader opp batteriet
Det tar vanligvis 15-20 minutter å lade opp batteriet, men vi anbefaler å vente en liten time, og sjekke igjen etterpå. Du kan se om pulsmåleren lader ved å se på mønsteret og fargen på blinkingen. To grønne blink - pause - to grønne blink, betyr at pulsmåleren din lader. 

Pulsmåleren blinker rødt
Som oftest hjelper det å koble ledingen fra og til måleren igjen. Om pulsmåleren ikke fungerer sammen med strømmåleren din vil du se det på mønsteret og fargen på blinkingen. To røde blink - pause - to røde blink, betyr at pulsmåleren ikke støttes og at du må retunere måleren til NxtEnergy, og refunderes. 

AMS-målere som støttes, og ikke støttes av pulsmåleren:

- AMS-målere vi støtter: Aidon, Kaifa og Kamstrup, NURI

- AMS-målere vi ikke støtter: Landis, Gyr

Plassering av pulsmåleren
Når pulsmåleren ikke fungerer, så er det i de aller fleste tilfeller problemer med dekningen. Vi anbefaler å plassere antennen på pulsmåleren mot skapdøren i sikringsskapet, eller plassere den på utsiden av sikringsskapet. Se bildet under.

Var dette svaret nyttig?
Ja Nei