Pulsmåleren min blinker rødt. Hva gjør jeg?

Dersom pulsmåleren din blinker rødt, kan det betyr flere ting;

1. Sørg for at dekningen er bra nok
Som oftest er dekningen årsaken til at pulsmåleren blinker rødt. Hvordan er dekningen generelt der pulsmåleren din befinner seg?

  • Husk at den bruker mobilnettet så det krever at du har god dekning.
  • Kan du flytte litt på pulsmåleren din og se om det blir bedre?
  • Kan du forsøke en forlengelseskabel (rj12) som gjør at den kan plasseres et sted med bedre dekning?

2. Utfordringer mot strømmåler
Dersom du har forsøkt punkt 1, og er sikker på at HAN-port er åpen, men pulsmåleren fortsatt blinker rødt, må du kontakte netteier for å:

  • Få bekreftelse på at HAN porten fungerer som den skal.
  • Høre om det er andre utfordringer med AMS-målertypen din som kan påvirke pulsmåleren.
  • Du ser hvem som er netteieren din, og kontaktinformasjon til dem, på strømregningen din.

3. Flyttet over på ny person
Dersom pulsmåleren tidligere har vært koblet opp på en annen i husstanden, kan du ikke koble den til i appen på kundeforholdet ditt, før den andre personen har avsluttet pulsmåleren i appen på sitt gamle kundeforhold.

Var dette svaret nyttig?
Ja Nei