Hvordan overta strømleveransen når noen har gått bort

Her er en liten veiledning om hvordan du kan gå frem for å gjøre endringer på strømleveransen.

Flytte strømavtalen over til en annen person

Hvis du ønsker at strømavtalen skal flyttes over på deg, kan du legge inn en bestilling her. Vi anbefaler at oppstartsdato er den siste fakturerte datoen på måleren. Da vil det ikke bli sendt flere faktura til tidligere eier. Skal avtalen føres over til en annen person, kan strømavtalen registreres på samme måte.

Hvis du er usikker på hva som skal skje med anlegget

Vi kan fortsette strømleveransen så lenge det ikke er noen ubetalte/forfalte faktura, og vi får oppgitt informasjon til ny kontaktperson. Leveransen kan dessverre ikke gå på ubestemt tid, men dette er en fin løsning inntil det er avklart hva som skal skje med boligen.

Kontakt oss på 23 00 61 00, og oppgi navn og adresse på kontaktperson. Dette kan være et familiemedlem eller en bostyrer.

Boet er solgt

Vi hjelper gjerne til med å melde utflytting på anlegget, men vi trenger en skifteattest som viser hvem som er ansvarlig for boet. Vi trenger også at den som er ansvarlig for boet kontakter oss. Er det flere ansvarlige trenger vi bekreftelse fra samtlige at det er i orden at det meldes utflytting.

  1. Send skifteattest til kundeservice@fjordkraft.no, og oppgi hvilken dato boligen er overtatt.
  2. Vi melder utflytting fra anlegget.
  3. En utflytting kan kun gjøres to dager frem i tid, og kan dessverre ikke settes tilbake i tid. Om ønsket utflyttingsdato er tilbake i tid vil vi kontakte deg. Vi kan i tillegg kontakte ny innflytter, fordi en innflytting kan tilbakeføres i tid slik at anlegget blir opphørt til rett dato.

Har du spørsmål?

Vi hjelper deg gjerne med svar på det du lurer på.

WEB01