Ingrid Ryland er på plass som senior markedsrådgiver hos Fjordkraft. Markedsdirektør Sara Vabø kaller ansettelsen en stjernesignering.
Ingrid Ryland er på plass som senior markedsrådgiver hos Fjordkraft. Markedsdirektør Sara Vabø kaller ansettelsen en stjernesignering.

Ingrid Ryland signerer for Fjordkraft

Etter åtte år som konsulent har Ingrid Ryland (35) meldt overgang fra byråbransjen til kundesiden.

Tidligere fotballproff Ingrid Ryland er ansatt som senior markedsrådgiver i Fjordkraft fra 1. juni. Ryland kommer fra en tilsvarende stilling i Sopra Steria og får nå ansvar for kundeopplevelse og direkte markedsføring i Fjordkraft. Hun skal lede et team med kompetanse innen webutvikling, UX og automatisert markedsføring.  

– Jeg har alltid tenkt at jeg vil prøve kundesiden når den rette stillingen og bedriften dukket opp. Så da denne stillingen dukket opp  hos en så stor merkevare som Fjordkraft, som har et fantastisk kundegrunnlag, var det liten tvil om at jeg ville prøve lykken, sier Ryland.  

Stort potensial i én-til-én-kommunikasjon 
Markedsdirektør i Fjordkraft, Sara Vabø, sier at Ingrid var et soleklart valg for stillingen. Hun forteller at selskapet er inne i en periode med store endringer og mer volatile priser i markedet. Fjordkraft-appen har tatt store steg og er blitt betraktelig bedre de siste årene, med nyttige funksjoner som kan hjelpe kundene våre å bruke strømmen smartere. Men her er fortsatt mye potensial.  

– Med over 500 000 app-brukere så vi etter en kandidat som kunne bidra til at vi bruker våre én-til-én-kanaler på en god måte for både salg og rådgivende innhold. Vi så derfor etter en faglig sterk kandidat med gode lederegenskaper og evne til å bygge psykologisk trygghet. Her er Ingrids erfaring fra fotballen gull verd, sier Vabø.  

Ryland har hatt en lang karriere som profesjonell fotballspiller ved siden av jobb og studier, både i innlandet og utlandet. I 2022 ble hun også serie- og cupmester med Brann.  

Viktig rolle for økt kundetilfredshet 
I begynnelsen av mai ble Norsk Kundebarometer 2024 offentliggjort. Mange aktører i strømbransjen opplever tilbakegang, men Fjordkraft fortsetter å forbedre kundetilfredsheten. Rylands rolle blir viktig i fortsettelsen av dette arbeidet.  

– Det har vært utrolig lærerikt å jobbe som konsulent, og jeg har fått god erfaring på tvers av bransjer og fagområder. Jeg brenner for å sette kunden i sentrum og jobbe for å optimalisere kundereisen til å bli så sømløs som mulig. Det involverer mange ulike stakeholdere og disipliner som jeg gleder meg å samarbeide tett med fremover her i Fjordkraft, sier Ryland.  

07.06.2024 - 12:00
Kontakter
Sara Vabø
sara.vabo@fjordkraft.no
Ingrid Ryland
ingrid.ryland@fjordkraft.no