Ring 23 00 61 00
Åpningstider: Hverdager 09-16, nyttårsaften 09-12. Vi har stengt julaften, 1. og 2. juledag og 1. nyttårsdag.
Hos oss får du gode råd om strøm. Snakk med oss – eller finn svar på det du lurer på i våre spørsmål og svar.
Åpningstider: Hverdager 09-16, nyttårsaften 09-12. Vi har stengt julaften, 1. og 2. juledag og 1. nyttårsdag.
Du hører fra oss innen 1-2 virkedager.
Du finner raskt og enkelt oversikt over alle fakturaene dine på Min side og i Fjordkraft-appen!
Her kan du:
Ja, du kan utsette en faktura så lenge du ikke har andre utestående fakturaer hos oss.
Dette ordner du enkelt i appen vår, eller på Min Side. Du kan endre forfallsdato på fakturaen så lenge den ikke har forfalt. Du kan utsette fakturaen i 30 dager fra opprinnelig forfallsdato. Det koster 29 kroner å utsette faktura hos oss. Dersom fakturaen har forfalt, eller du vil dele den opp, kan du kontakte kundeservice for å finne løsninger, men om den ikke har forfalt ennå kan du utsette den selv via Min side.
Gå til faktura på Min Side
Last ned Fjordkraft-appen
Kan jeg dele opp faktruaen min mer?
Dersom du har utsatt en faktura allerede og å dele den opp mer, kan du kontakte kundeservice så finner de gode løsninger for deg!
Nettleie er summen du betaler for å få overført strøm til huset ditt. Når du får strømregningen din betaler du for to ting: strøm fra Fjordkraft, og nettleie til ditt lokale nettselskap. Summen du betaler i nettleie går ikke til oss, men blir overført videre til din netteier.
Nettleien dekker kostnadene som nettselskapet har med å frakte strømmen hjem til deg. I tillegg dekker nettleien drift og vedlikehold av ledningsnettet og strømmålere, samt offentlige avgifter. Du kan ikke velge hvem nettleien skal betales til, siden dette avhenger av hvor i landet du bor. Hvert nettselskap har monopol innenfor sitt geografiske område.
Ja, om du har en strømavtale hos oss i dag og skal flytte til en ny bolig må du både si opp strømavtalen på adressen du flytter fra, og registrere den nye adressen du flytter til. Begge deler kan du gjøre i Min side.
Hvis du ikke har en strømavtale hos oss i dag, men ønsker å bestille, trenger du ikke å melde oppsigelse til din gamle leverandør. Da kan du bestille strøm på vanlig måte.
Har du ytterligere spørsmål rundt flytting kan du kontakte vår kundeservice på telefon 23 00 61 00, så hjelper vi deg så godt vi kan.
Finn ut mer om Fjordkraft-appen. Spørsmål og svar om innlogging, smarte tjenester og strømsparing i appen.
Finn ut mer om bestillinger på strøm, oppsigelse av strøm, og bestilling av strøm til ditt nye hjem hvis du har flyttet.
Finn ut mer om strømregningen. Spørsmål og svar om betaling, AvtaleGiro og eFaktura.
Finn ut mer om tjenestene våre. Spørsmål og svar om produkter som StrømSmart, fordelspoeng, Trumf, verving mm.
Finn ut mer om pulsmåleren. Spørsmål og svar om aktivering, bruk og sanntidsmåling av strøm.
Finn ut mer om solcellepanel. Spørsmål og svar om solkonto og salg av egenprodusert strøm.
Finn ut mer om strøm og nettleie. Spørsmål og svar om nettselskap, strømleverandør og elsertifikat.
Finn ut mer om strømforbruk. Spørsmål og svar om måleravlesning, forbruk og strømmåleren.
Strøm kan være innviklet å forstå. Da er det godt å vite at hjelpen aldri er langt unna. – Ingen spørsmål er for dumme. Vi er her for å hjelpe, sier Madeleine.
Vi er stolte av kundesenteret vårt, som er blant de ledende i Norge.