Hopp til innhold

ID-tyveriforsikring

ID-tyveriforsikring

Trygghet på nett

69 kr/md. – for hele familien

Har du tenkt på hva som skjer hvis personopplysningene dine kommer på avveie? Sammen med Tryg tilbyr vi en forsikring som hjelper deg hvis du eller de du bor med opplever svindel, ID-tyveri eller nettmobbing.

Se forsikringsbevis og vilkår og produktsammendrag (IPID).

Finn din forsikring

Velg mellom to ID-forsikringer. Begge leveres i samarbeid med Tryg.

  • Familie-pakke

    ID-tyveriforsikring

    For 69 kr/md. får hele husstanden tilgang til ID-sikring, økonomisk støtte og krisehjelp.

    • Rådgivning ved ID-tyveri 

    • Hjelp ved misbruk av personopplysninger

    • Hjelp ved spredning av private bilder

    • Hjelp ved mobbing på nett

    • Juridisk hjelp

    • Gjelder for hele familien

    • Psykologisk krisehjelp

    • Støtte til skadeforebyggende tiltak

    • Eliminering av bankgebyr/egenandel

    • Erstatning for tapt arbeidsinntekt

    • Erstatning for økonomisk tap

    • Erstatning for uønsket kjøp av/i app

    • Erstatning for misbruk av SIM-kort

    • Erstatning for mangler eller ikke mottatt varer som du har handlet på nett

  • ID-sikring

    For 29 kr/md får du personlig hjelp hvis du utsettes for nettkriminalitet.

    • Rådgivning ved ID-tyveri 

    • Hjelp ved misbruk av personopplysninger

    • Hjelp ved spredning av private bilder

    • Hjelp ved mobbing på nett

    • Juridisk hjelp

    • Gjelder for hele familien

    • Psykologisk krisehjelp

    • Erstatning for tapt arbeidsinntekt

    • Erstatning for økonomisk tap

    • Støtte til skadeforebyggende tiltak

    • Eliminering av bankgebyr/egenandel

    • Erstatning for uønsket kjøp av/i app

    • Erstatning for misbruk av SIM-kort

    • Erstatning for mangler eller ikke mottatt varer som du har handlet på nett

  • Kvinne sjekker mobilen i en bygate

    Johanna ble svindlet for 50 000 kroner, slik ryddet Tryg opp

    Svindelmetodene har blitt så ekte og pålitelige, at selv unge med god forståelse for teknologi lett kan bli utsatt. Slik hjalp Tryg Johanna når hun ble svindlet gjennom sosiale medier.

  • Kvinne sjekker mobilen i en bygate

    Fem tips for å unngå ID-tyveri

    Ta godt vare på personlig og konfidensiell informasjon. Den kan misbrukes – selv om den virker uskyldig.

Slik har andre fått bruk for ID-forsikring

  • Kjøp i app

    Michael oppdager plutselig en rekke ukjente transaksjoner på bankkontoen sin - hans seks år gamle sønn har uforvarende brukt tusenvis av kr på kjøp i et mobilspill. Han prøver å få pengene tilbake fra leverandøren, men uten hell. 

    Heldigvis dekker ID-tyveriforsikringen hans uautoriserte kjøp gjort av barn, så han får pengene tilbake.

  • Online handel

    Jonas bestiller en smarttelefon til 3 000 kr. fra en nettbutikk som virker troverdig. Men dagene går, og varen dukker aldri opp. Kundeservice svarer ikke, og nettbutikken forsvinner. Frustrert innser han at han har blitt svindlet. 

    Heldigvis dekker ID-tyveriforsikringen hans kjøpet, så han får pengene tilbake.

  • Juridisk bistand

    Sofie opplever at private bilder av henne blir delt uten hennes samtykke på sosiale medier og ulike nettsteder. Hun forsøker selv å få dem fjernet, men uten å lykkes.

    Forsikringen dekker juridisk bistand for å sikre at innholdet blir fjernet og at de ansvarlige kan stilles til ansvar.

  • Eliminering av egenandel

    Maria mottar en falsk e-post fra «banken» og legger ubevisst inn opplysningene sine. Kort tid etter oppdager hun at kontoen hennes har blitt misbrukt, og banken sperrer kortet hennes.
    Selv om banken refunderer mesteparten av pengene, blir hun belastet et behandlingsgebyr.

    Heldigvis dekker forsikringen hennes disse kostnadene, slik at hun unngår et økonomisk tap.

  • Tyveri av SIM-kort

    Mads blir frastjålet mobiltelefonen sin på en kafé i Barcelona. Før han oppdager tyveriet og rekker å sperre SIM-kortet, bruker tyven det til dyre samtaler og databruk. Når Mads anmelder tyveriet og kontakter teleleverandøren sin, oppdager han at han allerede har blitt belastet et
    stort beløp. 

    Heldigvis dekker forsikringen hans kostnadene for misbruket i opptil 48 timer etter tyveriet, slik at han slipper den økonomiske byrden.

  • Psykologisk krisehjelp

    Mette oppdager plutselig store lån og innkjøp i sitt eget navn - identiteten hennes er stjålet. Hun sliter med stress, søvnløse netter og frykt for fremtiden. 

    Med ID-tyveriforsikringen kan Mette bearbeide traumet med psykologisk rådgivning, slik at hun kan komme seg over sjokket og gjenvinne selvtilliten

Slik har andre fått bruk for ID-tyveriforsikring

  • Michael

    Michael oppdager plutselig en rekke ukjente transaksjoner på bankkontoen sin - hans seks år gamle sønn har uforvarende brukt tusenvis av kr på kjøp i et mobilspill. Han prøver å få pengene tilbake fra leverandøren, men uten hell. Heldigvis dekker ID-tyveriforsikringen hans uautoriserte kjøp gjort av barn, så han får pengene tilbake.

  • Jonas

    Jonas bestiller en smarttelefon til 3 000 kr. fra en nettbutikk som virker troverdig. Men dagene går, og varen dukker aldri opp. Kundeservice svarer ikke, og nettbutikken forsvinner. Frustrert innser han at han har blitt svindlet. Heldigvis dekker ID-tyveriforsikringen hans kjøpet, så han får pengene tilbake.

  • Sofie

    Sofie opplever at private bilder av henne blir delt uten hennes samtykke på sosiale medier og ulike nettsteder. Hun forsøker selv å få dem fjernet, men uten å lykkes. Forsikringen dekker juridisk bistand for å sikre at innholdet blir fjernet og at de ansvarlige kan stilles til ansvar.

  • Maria

    Maria mottar en falsk e-post fra «banken» og legger ubevisst inn opplysningene sine. Kort tid etter oppdager hun at kontoen hennes har blitt misbrukt, og banken sperrer kortet hennes. Selv om banken refunderer mesteparten av pengene, blir hun belastet et behandlingsgebyr. Heldigvis dekker forsikringen hennes disse kostnadene, slik at hun unngår et økonomisk tap.

  • Mads

    Mads blir frastjålet mobiltelefonen sin på en kafé i Barcelona. Før han oppdager tyveriet og rekker å sperre SIM-kortet, bruker tyven det til dyre samtaler og databruk. Når Mads anmelder tyveriet og kontakter teleleverandøren sin, oppdager han at han allerede har blitt belastet et stort beløp. Heldigvis dekker forsikringen hans kostnadene for misbruket i opptil 48 timer etter tyveriet, slik at han slipper den økonomiske byrden.

  • Mette

    Mette oppdager plutselig store lån og innkjøp i sitt eget navn - identiteten hennes er stjålet. Hun sliter med stress, søvnløse netter og frykt for fremtiden. Med ID-tyveriforsikringen kan Mette bearbeide traumet med psykologisk rådgivning, slik at hun kan komme seg over sjokket og gjenvinne selvtilliten

Slik melder du skade

1) Innmelding
Du melder inn en hendelse eller skade ved å ringe +47 80 04 16 00, sende epost til affinity@tryg.no eller fylle ut et skjema på affinity.tryg.no.

2) Saksbehandling
Når Tryg har mottatt all nødvendig informasjon, vurderer de skaden og holder deg oppdatert om saken.

3) Utbetaling
Hvis du har krav på erstatning for skaden eller hendelsen som har oppstått, utbetaler Tryg beløpet direkte til deg.

Ofte stilte spørsmål

Hvordan bestiller jeg ID-sikring?

Du kan legge til denne tjenesten samtidig som du bestiller mobilabonnement hos oss. Er du allerede mobilkunde hos Fjordkraft kan du enkelt bestille ID-sikring på Min side.

Hva slags hjelp får jeg gjennom Fjordkrafts ID-sikring?

Med ID-sikring får du...

  • Personlig hjelp på telefon, døgnet rundt
  • Hjelp til å få fjernet uønsket materiale på nettet
  • Rådgiving rundt hvordan man kan unngå ID-Tyveri
  • Hjelp til å forebygge, oppdage og begrense følgene av et ID-tyveri
  • Hjelp til å bestride urettmessige betalingsanmerkninger og krav
  • Råd og hjelp til å politianmelde

Alle Fjordkrafts mobilkunder kan selv bestille ID-sikring på Min side. Tjenesten koster 29,-/mnd. 

Hvis du trenger å benytte deg av ID-sikring kan du kontakte oss på telefon 67 55 55 78 eller sende oss en e-post på fjordkraft@idsikring.no. Disse henvendelsene går ikke til vår normale kundeservice, men rett til et team som utelukkende jobber med denne tjenesten. 

Her kan du lese mer om ID-Sikring og hva tjenesten innebærer.

WEB02