Melde flytting

Mann som bærer en flyttekasse

Flytting

Flytt strømmen til ditt nye hjem

Når du flytter er det en fordel å være tidlig ute med å melde flytting av strømmen – både for adressen du forlater og den du er på vei til.

Er du kunde hos Fjordkraft fra før? Da kan du logge inn i Min side og melde flytting der.

Er du ikke kunde i dag? Da kan du ganske enkelt bestille en strømavtale på nettsidene våre og registrere den nye adressen din når du bestiller.

Hva skjer hvis du ikke melder flytting?

Utflytting:

I boligen du flytter fra, er det du som har ansvar for strømmen frem til det blir registrert at noen har overtatt. Derfor er det lurt å melde fra i god tid om at du skal flytte ut. Det er mulig å melde fra om dette i ettertid, men det enkleste er å ordne det på forhånd.


Innflytting:

Hvis du ikke bestiller en strømavtale til den boligen du flytter til, vil strømmen likevel fungere som normalt. Men fakturaen for strømmen vil da sendes fra det lokale nettselskapet ditt, og ikke fra en strømleverandør. Denne ordningen er ment som en midlertidig løsning, og kalles for leveringsplikt.

Snakk med oss om flyttingen

  • Ring 23 00 61 00

    Åpningstider: Hverdager 09-16, nyttårsaften 09-12. Vi har stengt julaften, 1. og 2. juledag og 1. nyttårsdag.

Spørsmål om flytting?

Må jeg si opp strøm ved flytting?

Ja, om du har en strømavtale hos oss i dag og skal flytte til en ny bolig må du både si opp strømavtalen på adressen du flytter fra, og registrere den nye adressen du flytter til. Begge deler kan du gjøre i Min side.

Hvis du ikke har en strømavtale hos oss i dag, men ønsker å bestille, trenger du ikke å melde oppsigelse til din gamle leverandør. Da kan du bestille strøm på vanlig måte.

Har du ytterligere spørsmål rundt flytting kan du kontakte vår kundeservice på telefon 23 00 61 00, så hjelper vi deg så godt vi kan.

Inn- og utflytning på Min Side
Bestill en strømavtale

Hvorfor bør jeg melde flytting i god tid?

Det er mye å tenke på når du flytter, og en av tingene du må tenke på er å melde flytting til strømleverandøren din (altså oss) senest tre dager før du flytter. Det beste er å gjøre det så snart du vet hva flyttedatoen din blir. 

Hvis du allerede har flyttet må du passe på at de som har overtatt din gamle bolig bestiller strømavtale fra datoen de flyttet inn. Hvis ikke må du stå som ansvarlig for måleren. Dette betyr at du må betale for strømforbruket i boligen frem til de nye eierne er registrerte som eiere av måleren. 

Du kan melde utflyttingen til oss etter du har flyttet også, men da kan vi dessverre ikke sette sluttdato tilbake i tid. Da blir du likevel ansvarlig for å betale for strømmen utover flyttedatoen din. Derfor er det alltid lurt å melde ifra til oss uansett når du skal flytte og vet flyttedatoen din, så unngår du å betale mer enn du trenger.

Jeg har allerede flyttet men har ikke meldt fra. Hva gjør jeg?

Ta kontakt med oss så snart du har anledning. Vi har mulighet til å ordne registrering på måleren inntil 3 år tilbake i tid, men om det er mer enn 30 virkedager siden du overtok boligen vil du registreres med leveringspliktig strøm hos din netteier fra den datoen du overtok. Vi vil selvsagt sørge for at du får den strømavtalen du ønsker, men det blir noen dager frem i tid etter at du kontaktet oss og til vi får ordnet det praktiske med din netteier.

Les mer om leveringsplikt

Verdt å vite om flytting

  • Et ungt par tar med seg flyttekasser til en ny bolig

    Gode tips på veien

    Å flytte er en omfattende prosess. Her er våre beste tips for å gjøre både forarbeidet og flyttedagen så lett som overhodet mulig.

  • Hvordan overta strømmen når noen har gått bort?

    Vi har laget en liten veiledning om hvordan du kan gå frem for å gjøre endringer på strømleveransen.

WEB02