Fjordkraft er for lengst etablert som en stor og synlig samarbeidspartner for Brann gjennom sin tilstedeværelse på Brann-drakten og eierskapet til Fjordkraft-tribunen på Stadion.
Men Fjordkraft, som nå er både strøm- og mobilleverandør gir seg ikke der: Selskapet forlenger og utvider avtalen, blant annet for å gi kundene større fordeler.
Avtalen ble signert sist uke av Branns daglige leder Vibeke Johannesen og Ingeborg Morken, divisjonsdirektør Kunde i Fjordkraft.
- Den nye avtalen gjør oss enda mer synlige i Bergen, som jo er Fjordkrafts hjemmebane. Den gir oss også mulighet til å tilby kundene våre mer for pengene gjennom familiedager og gode tilbud på utvalgte Brann-kamper. Vi ønsker å bidra til å fylle Stadion og heie Brann frem mot nye topplasseringer, forteller Ingeborg Morken.
Hun gleder seg over Branns fremgang de to siste årene og opplever klubben som attraktiv:
- Vi er imponert over utviklingen Brann har vist etter nedrykket og gleder oss over ny medaljekamp og spill i Europa. Brann er i tillegg den eliteserieklubben med flest TV-kamper på åpne kanaler, noe som gjør klubben til en veldig attraktiv samarbeidspartner, fortsetter hun.
Kommersiell leder i Brann, Camilla Schutz, synes det er svært gledelig at Fjordkraft fortsatt skal være synlig på Brann-drakten og på Stadion, og liker godt at kundene deres skal få nyte godt av samarbeidet.
- Fjordkraft seiler i medvind, akkurat som Brann. De er en offensiv samarbeidspartner som jobber strategisk for å utnytte samarbeidet til kundenes fordel, noe som kommer både oss og Fjordkraft til gode, fortsetter Camilla Schutz.
Det jobbes med utbyggingsplaner på Stadion, og en ny tribune på hele den søndre langsiden vil være et stort og positivt løft både for Brann og Fjordkraft.
- Vi følger arbeidet med en ny Fjordkraft-tribune med spenning, og har stor tro på løsningen som Brann jobber med, påpeker Ingeborg Morken.
Avtalen som ble signert forrige uke strekker seg ut 2020.