– Mobilsatsningen vår har vært en fantastisk reise, og vi realiserer vår høyeste kundevekst siden andre kvartal 2017. Dette viser at vi er en attraktiv utfordrer til de etablerte aktørene, sier Fjordkraft-sjef Rolf Barmen.
Antall mobilabonnenter økte med 11.177 i tredje kvartal 2019, og ved utgangen av kvartalet hadde konsernet 92.271 mobilabonnenter.
Økning i antall strømleveranser
I tredje kvartal 2019 hadde Fjordkraft-konsernet en vekst på totalt 11.892 strømleveranser i Consumer- og Business-segmentet, hvor organisk vekst utgjorde 2.274 strømleveranser i Consumer-segmentet og 213 strømleveranser i Business-segmentet. Den ytterligere veksten skyldes oppkjøpet av Vesterålskraft Strøm. Ved utgangen av tredje kvartal 2019 var antall strømleveranser i segmentene Consumer og Business på 619.455.
Ved utgangen av tredje kvartal 2019 utgjorde Extended Alliance 32.033 strømleveranser. I perioden har Orkland Energi blitt etablert på løsningen, mens kundene i Vesterålskraft Strøm nå inngår i Consumer- og Business-segmentet som følge av oppkjøpet.
– Fornøyd med veksten
Totalt hadde konsernet 651.488 strømleveranser ved utgangen av tredje kvartal 2019. Dette er en økning på 21.679 strømleveranser sammenlignet med utgangen av tredje kvartal 2018.
– Vi er godt fornøyd med en vekst på nesten tolv tusen strømleveranser i Consumer- og Business-segmentet dette kvartalet, og det er gledelig at vi lykkes med å oppnå både organisk og strukturell vekst i perioden. Gjennom kjøpet av Vesterålskraft Strøm får vi hånd om hele kundeforholdet, og ikke bare tjenesteleveransen vi hadde gjennom Alliansekonseptet, sier Rolf Barmen.