Det er andre året på rad Fjordkraft går til topps i kåringen. Prisen er basert på Kantars store kundesentermåling, KSindeks, med over 20 000 intervjuer hvert år.
– Det gjør meg stolt! Vi har klart å kombinere hurtig vekst med fantastisk kundeservice. Jeg vil rette en stor takk til alle kunderådgiverne som har stått på for kundene våre i hver eneste samtale, sier Christian Kalvenes, konserndirektør for privatmarkedet.
Mobilutfordrer
Fjordkraft Mobil ble lansert våren 2017 og har etablert seg som landets største leverandør av mobiltelefoni uten eget nett.
– Målet har hele tiden vært å utfordre de etablerte mobilaktørene. Det gjør vi, både på pris og service, sier Kalvenes.
Les også: Fjordkraft når målet om 125 000 mobilkunder
God opplæring er nøkkelen
Irene Fauskanger, direktør for kundeservice i Fjordkraft, vant flere kundeservicepriser med mobilleverandøren Chess før hun meldte overgang til Fjordkraft. Hun mener følgende må være på plass for å yte god kundeservice:
– Det viktigste er god opplæring, tett oppfølging som gir den enkelte medarbeider trygghet og et arbeidsmiljø og en kultur som er preget av arbeidsglede og samhold. Å vinne en slik prestisjekåring er en skikkelig vitamininnsprøytning for oss alle, sier Fauskanger.
Bredt fagfelt
Kunderådgiverne i Fjordkraft svarer både strøm- og mobilkunder, i tillegg til blant annet forespørsler om solceller og hjemmeladere.
– Det at kunderådgiverne er det vi kaller «multiskillet» gjør bare denne prestasjonen enda mer imponerende, sier Fauskanger.
Se kunngjøringen av prisen og intervju med Irene Fauskanger her.